پست شده در کارایی

آشنایی با هلالی کارتل پراید و نقش آن

قطعه ای لاستیکی به شکل هلال است که به اسم بغل یاتاقانی نیز شناخته می شود. وظیفه این قطعه تنظیم صدای لقی افقی میل لنگ می باشد. در موتورهای خودروهای مختلف، تعداد هلالی کارتل متغیربوده و بین 2تا 4 عدد می باشد. همچنین جهت تعیین لقی افقی مجاز میل لنگ، هلالی کارتل در اندازه های مختلفی تولید می شود. بطور دقیق محل نصب این قطعه بین بلوک سیلندر و یکی از کَپی های میل لنگ است.

هلالی کارتل پراید و کارتل چه کاربردی دارند؟

هلالی کارتل پراید یکی از قطعات مهم در خودرو به شمار می رود. نام دیگر واشرهلالی کارتل به عنوان واشر بغل کارتل نیز می باشد. نقش این کارتل مانند یک درزگیر است که جهت جلوگیری از نشت کردن روغن به کار می رود. همچنین این واشر به منظور آب بندی یا درزگیری کارتل کاربرد زیادی دارند. بطور کلی عملکرد این قطعه نوعی آب بندی کارتل جهت جلوگیری از نشت روغن از کارتل است. واشر هلالی به عنوان نوعی مکمل در قسمت کارتل (مخزن نگهداری روغن) خودرو استفاده می شود.

محل قرار گیری هلالی کارتل پراید کجاست؟

کارتل قسمتی از موتور است که محل قرار گیری آن در قسمت زیرین موتور خودرو و در کنار مخزن روغن می باشد. همچنین محل قرار گرفتن قطعه هلالی کارتل پراید بین کارتل قرار می گیرد. وظیفه کارتل این است که روغن موتور را در خود نگه دارد.

روغن موتور از طریق پمپ روغن از کارتل به تمام موتور پخش می شود و دوباره به کارتل برمیگردد. زیر کارتل دارای پیچ هست که در تعویض روغنی ها با باز کردن این پیچ روغن را تخلیه می کنند.

ویژگی های هلالی کارتل پراید چیست؟

هلالی کارتل پراید از جنس لاستیک با کیفیت ساخته شده که دارای دوام خوبی می باشد. به دلیل لاستیکی بودن این قطعه، هلالی کارتل می تواند تحمل بالایی در برابر دما و فشار بالا داشته باشد. از جمله قابلیت های مهم قطعه بغل یاتاقانی می توان از عدم نشتی روغن، مقاومت بالای این واشر، کارایی مناسب و عدم پارگی آن نام برد.

استفاده از مواد اولیه مناسب برای تولید بهتر قطعه لاستیکی

کیفیت مناسب

مقاومت خوب در برابر گرما

عمر نسبتا مفید در کارکرد در دمای بالای موتور

هنگام تعویض واشر هلالی باید دقت شود که سالم و بدون نقص باشد زیرا ممکن است در صورت خرابی، باعث ایجاد مشکلاتی درقطعات دیگر خودرو می شود. همچنین در هنگام تعویض واشر هلالی به سالم بودن و عدم ترک یا شکستکی کارتل (مخزن نگهدارنده روغن) توجه نمایید.

نشانه خرابی بغل یاتاقانی یا هلالی کارتل پراید چیست؟

چنانچه هلالی کارتل یا بغل یاتاقانی دچارخرابی باشد با نشانه ای همراه است که از روی این علامت می توانید متوجه خراب بودن آن شوید. هنگام گرفتن یا رها کردن کلاچ یک صدای خفیف تقه در موتور شنیده می شود. این صدا در اثر ایجاد اصطکاک هلالی کارتل با میل لنگ به وجود می آید. علت اصلی خرابی بغل یاتاقانی ساییدگی و لاغر شدن آن بدلیل اصطکاک دائم با میل لنگ می باشد.

علت خرابی هلالی کارتل پراید چیست؟

هنگام خرید هلالی کارتل از سالم و بدون عیب بودن این قطعه اطمینان حاصل کنید. زیرا در صورت خرابی حالت لقی پیدا می کند و در نتیجه فشار روی صفحه کلاچ و دیسک افزایش می یابد. در این شرایط باید اقدام به تعویض و تعمیر قطعه بغل یاتاقانی نمود.

چگونگی ساییده شدن بغل یاتاقانی یا هلالی به این صورت است که این قطعه در اثر کلاچ گرفتن ساییده شده و میل لنگ پیستون را به یک طرف دیواره سیلندر فشار می دهد. در نتیجه این فشار سیلندر نیز دچار ساییدگی می شود.

این خرابی و ساییدگی قطعات دیگر را هم درگیر کرده و باعث خرابی آن ها می شود. از جمله قطعاتی که دچار ساییدگی می شوند شامل دنده و زنجیر میل لنگ و میل سوپاپ است. زیرا که دنده میل لنگ در اثر لقی طولی غیر مجاز، عقب و جلو شده و زنجیر و دنده میل سوپاپ را نیز خراب می کند.

فروشگاه اینترنتی آسان وی

شرکت آسان وی فروشنده اینترنتی قطعات انواع خودرو های داخلی و خارجی می باشد که تمامی قطعات اصلی را با کیفیت و قیمت رقابتی تقدیم حضور مشتریان و همکاران گرامی میکند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی