پست شده در اطلاعات عمومی خودرو پیشنهاد ویژه تازه ها

خرید روغن موتور از کارخانه

روغن موتور چیست و چه وظایفی دارد؟

روغن موتور مایعی حیاتی برای عملکرد صحیح موتور خودرو شما است. وظایف اصلی آن این است که، روغن موتور با ایجاد یک لایه نازک بین قطعات متحرک موتور، اصطکاک و سایش را به حداقل می‌رساند. این امر به افزایش عمر موتور و کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. روغن موتور گرما را از قطعات داغ موتور جذب می‌کند و آن را به رادیاتور منتقل می‌کند تا خنک شود. ذرات معلق و آلودگی‌ها را از داخل موتور جمع‌آوری می‌کند و آنها را به فیلتر روغن منتقل می‌کند. همچنین از قطعات موتور در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می‌کند و به آب‌بندی بین قطعات متحرک موتور کمک می‌کند و از نشت گاز و مایعات جلوگیری می‌کند. خیلی از دوستان دارنده خودروهای لوکس و لاکچری همچون بنز و بی ام و برای خرید روغن موتور به فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر مراجعه می کنند و برخی دیگر اقدام به خرید روغن موتور از کارخانه می کنند.

خرید کردن روغن موتور از کارخانه به طور مستقیم دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشد که تصمیم داریم در این مطلب به آنها اشاره کرده تا بهتر بتوانید تصمیم بگیری روغن موتور مناسب برای خودرو خود را از کارخانه و به طور مستقیم تهیه کنید و یا اینکه به نمایندگی هاو فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

چرا روغن موتور را از کارخانه بخریم؟

روغن موتورهای کارخانه‌ای با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تحت نظارت دقیق تولید می‌شوند در ضمن با توجه به نوع موتور و شرایط کارکرد آن طراحی و تولید می‌شوند. روغن موتورهای کارخانه‌ای معمولاً با قیمت مناسب‌تر از روغن موتورهای موجود در بازار عرضه می‌شوند و در صورت بروز مشکل، می‌توانید از خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی استفاده کنید.

البته، شما می‌توانید روغن موتور را از بازار آزاد نیز تهیه کنید. اما در این صورت، باید به نکات زیر توجه کنید.

  • انتخاب روغن موتور مناسب: روغن موتور مناسب برای خودرو خود را با توجه به نوع موتور، شرایط کارکرد و توصیه‌های شرکت خودروسازی انتخاب کنید.
  • خرید از برندهای معتبر: روغن موتور را از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری کنید.
  • توجه به تاریخ تولید: از خرید روغن موتور با تاریخ تولید گذشته خودداری کنید.
  • رعایت نکات ایمنی: هنگام تعویض روغن موتور، نکات ایمنی را رعایت کنید.
وظایف روغن موتور

روغن موتور چیست؟

مزایای خرید روغن موتور از کارخانه

خرید مستقیم روغن موتور از کارخانه مزایا و معایبی دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری به آنها توجه کنید. مهمترین مزیت هایی که خرید روغن موتور بی ام و از کارخانه دارد عبارتند از:

  1. قیمت مناسب: معمولاً قیمت روغن موتور در کارخانه به دلیل حذف واسطه‌ها، ارزان‌تر از بازار است.
  2. کیفیت تضمین‌شده: با خرید مستقیم از کارخانه، از اصالت و کیفیت روغن موتور اطمینان حاصل می‌کنید.
  3. تنوع: در کارخانه می‌توانید به طیف وسیع‌تری از روغن موتورها با ویسکوزیته‌ها و کارکردهای مختلف دسترسی داشته باشید.

معایب خرید روغن موتور از کارخانه

علاوه بر مزیت هایی که خرید روغن موتور از کارخانه دارد، معایبی هم وجود دارد که باید در زمان خرید حتما به این موارد توجه داشته باشید تا بتوانید با اطمینان خاطر خرید کنید.

یکی از معایبی که این نوع خرید کردن دارد حداقل سفارش است یعنی اینکه، اکثر کارخانه‌ها برای فروش مستقیم، حداقل سفارش تعیین می‌کنند که ممکن است برای مصارف شخصی زیاد باشد.

مشکل دیگر برای خرید روغن موتور از کارخانه نحوه حمل و نقل آنها است. در صورت عدم وجود نمایندگی در محل سکونتتان، باید هزینه حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید. مسئله مهم دیگر این است که،  در کارخانه ممکن است به اندازه فروشگاه‌های تخصصی، به مشاوره و راهنمایی در انتخاب روغن موتور مناسب دسترسی نداشته باشید.

خرید روغن موتور از کارخانه

مزایای خرید روغن موتور از کارخانه

نکات مهم برای خرید روغن موتور از کارخانه

قبل از خرید، از اصالت و اعتبار کارخانه اطمینان حاصل کنید. به حداقل سفارش و شرایط حمل و نقل توجه کنید. مشخصات فنی روغن موتورها را به دقت بررسی و روغن مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید و در صورت نیاز، از کارشناسان کارخانه یا فروشگاه‌های تخصصی برای انتخاب روغن موتور مناسب کمک بگیرید.

بهترین راه برای خرید این است که از نمایندگی های مجاز خرید خود را انجام دهید چرا که می‌توانید روغن موتور را با قیمت مناسب و کیفیت تضمین‌شده از نمایندگی‌های مجاز کارخانه خریداری کنید علاوه بر آن فروشگاه‌های آنلاین معتبر، امکان خرید روغن موتور با تنوع بالا و قیمت مناسب را فراهم می‌کنند.

کار روغن موتور چیست؟

حتما می دانید که اصلیترین کاری که روغن موتور انجام می دهد روان‌سازی و به حداقل رساندن اصطکاک بین اجزای موتور است. با این اوصاف وظایف بسیار زیادی دارد که در پارگراف های قبل به آنها اشاره شده است.

البته دانستن این موضوع نیز خالی از لطف نیست که، همه روغن موتورهای موجود در بازار وظایف عنوان شده را انجام نمی دهند. پس شما باید در زمان انتخاب و خرید روغن موتور مناسب برای خودروهایتان حتما به مشخصات و ویژگی های روغنی که انتخاب می کنید توجه داشته باشید تا بتوانید روغن مناسبی را برای موتور خودرو خود تهیه کنید.

فراموش نکنید که استفاده از ورغن نامناسب سودی برای موتور خودرو شما ندارد و می تواند کارایی موتور را نیز با مشکل مواجه کند به همین خاطر به اختصار در ادامه انواع روغن موتورها را معرفی و بهترین آنها را برای انواع خودرو نیز معرفی کرده ایم.

امروزه روغن موتورهای مختلفی در بازار تولید و عرضه می شوند که تفاوت در نحوه تولید آنها باعث تفاوت در عملکردشان نیز شده است. روغن موتورها در سه دسته کلی روغن تمام سنتتیک، روغن موتور نیمه سنتتیک و روغن موتور مینرال یا معمولی تقسیم بندی شده اند.

دسته اول روغن هایی هستند که به‌ طور کامل در آزمایشگاه و با مواد شیمیایی تولید می‌شوند و باعث می شوند تا مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کند و نسبت به سایر روغن موتورها هزینه بیشتری باید برای خرید آن صرف کنید.

ذسته دوم، روغن هایی هستند که از ترکیب روغن معمولی و تمام سنتتیک به وجود می آیند  و قیمت کمتری دارند. دسته سوم هم از ترکیب روغن‌های پایه هیدروکربن، پلی اینترنال الفین و پلی آلفا الفین‌ها تولید می‌شوند قیمت این نوع از روغن‌ها نسبت به سایر انواع آن ارزان‌تر است.

کار روغن موتور چیست؟

نکات مهم برای خرید روغن موتور

در نهایت اینکه

روغن موتور نقش حیاتی در عملکرد صحیح موتور خودرو دارد. خرید روغن موتور از کارخانه مزایا و معایب زیادی دارد، از جمله کیفیت تضمین شده، مناسب بودن برای موتور خودرو، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش. در صورت تمایل به خرید روغن موتور از بازار آزاد، هم حتما به نکات و مواردی که در این مطلب به آنها اشاره شده است توجه داشته باشید.

سوالات مربوط به خرید روغن موتور از کارخانه

1چرا روغن موتور را از کارخانه بخریم؟

به دلیل قیمت مناسب، کیفیت تضمین شده و تنوع.

2برای خرید روغن موتور از بازار آزاد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب روغن موتور مناسب، خرید از برندهای معتبر، توجه به تاریخ تولید و رعایت نکات ایمنی.

3آیا می‌توان از ترکیب چند روغن موتور استفاده کرد؟

از آنجایی که نحوه ساخت و کارکرد هرکدام از روغن موتورها با هم متفاوت است، ترکیب آن‌ها با هم به موتور خودرو شما آسیب وارد کرده و عملکرد صحیح آن را با مشکل مواجه می‌کند.

Source link

نظر (2)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی