پست شده در اطلاعات عمومی خودرو تایر و چرخ ها کارایی لاستیک و رینگ

کیفیت لاستیک چینی | بررسی مزایا و معایب + بهترین برند لاستیک چینی

[ad_1]

همانطور که می‌دانید کشور چین در حوزه‌های مختلفی پا به عرصه تولید گذاشته است. در سال‌های اخیر این کشور، در صنعت خودرو نیز ورود پیدا کرده و به طور ویژه در بازار تایر موفق شده سهم بزرگی از این بازار را از آن خود کند. اما آیا کیفیت لاستیک چینی به اندازه‌ای هست که ارزش خرید داشته باشد؟

اکنون در بازار جهانی تایر، تعداد بسیار زیادی از برندهای لاستیک چینی را مشاهده می‌کنیم که با قیمت‌هایی پایین‌تر از معتبرترین برندهای لاستیک در دنیا، وارد رقابت شده‌اند.

علاوه‌بر تولیدکنندگان چینی تایر، بسیاری از برندهای اروپایی و آمریکایی نیز بازار چین را برای فروش محصولات خود انتخاب کرده‌اند و حتی تعدادی از آنها کارخانه خود را در چین احداث کرده‌اند تا با قیمت تمام شده‌ای ارزان‌تر قادر باشند محصولات خود را تولید و در بازار چین یا آسیا به فروش برسانند.

جمعیت زیاد، نیروی کار، مواد اولیه ارزان و البته بار مالیاتی کمتر باعث شده تا این تولیدکنندگان تایر، کشور چین را برای ساخت تایرهای خود انتخاب کنند.

کیفیت لاستیک چینی

کیفیت لاستیک اروپایی و آمریکایی ساخت چین

همانطور که گفتیم بسیاری از تولید کنندگان بزرگ تایر، محصولات خود را در چین تولید می‌کنند. میشلن یک شرکت تایرسازی فرانسوی یا بهتر است بگوییم چند ملیتی است که بخشی از تولیدات خود را در چین انجام می‌دهد.

اگر با برترین برندهای تایر آشنایی داشته باشید حتما نام لاستیک میشلن را بسیار شنیده‌اید. میشلن یکی از تولید کنندگان برند لاستیک در دنیاست که لاستیک‌های آن از اعتبار جهانی بالایی برخوردار می‌باشند.

با وجود آنکه بخشی از تولیدات میشلن در چین انجام می‌گیرد، بدهی‌ست که این سوال برای خریداران لاستیک میشلن ایجاد. آیا کیفیت لاستیک میشلن ساخت چین با کیفیت میشلن ساخت فرانسه برابری دارد؟

لاستیک‌های ساخت فرانسه این برند با تایرهای ساخت چین آن، کاملا یکسان هستند و هیچ تفاوتی میان آنها نیست چرا که هر دو از نظر مشخصات، مواد اولیه، کارکنان آموزش دیده و متخصص دقیقا برابرند. در نتیجه این دو تایرها اگر چه مبدا متفاوتی دارند اما از نظر کیفیت، یکسان هستند زیرا در ساخت آنها از فناوری شرکت مادر استفاده می‌شود.

با این مثال می‌توان گفت، باید میان لاستیک‌های چینی و لاستیک‌های خارجی که در چین تولید می‌شوند تفاوت قائل شویم. بیش از 300 برند لاستیک چینی در بازار وجود دارند که از نظر کیفیت قابل قیاس با محصولات برندهای اروپایی و آمریکایی ساخت چین نخواهند بود. به خصوص که برخی از این برندها نام و شهرتی جهانی دارند و واقعا قابل اعتماد هستند.

لاستیک اروپایی و آمریکایی ساخت چین

دلیل قیمت پایین لاستیک‌های چینی

اگر چه تمام برندهای تایر چینی شامل این خصوصیت (قیمت ارزان) نیستند تنها تعدادی از لاستیک‌های چینی با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم، نیروی کار، مواد اولیه ارزان و مالیات کمتر دلایل اصلی قیمت پایین لاستیک چینی هستند اما به این موارد باید استانداردهای پایین کیفیت را برای برخی برندهای چینی نیز اضافه کنیم.

در برخی تایرهای چینی، لاستیک و مواد خام اولیه کیفیت پایینی دارند، در ساخت آنها از فناوری پیشرفته استفاده نمی‌شود و در طول فرآیند تولید نیز، دقت بالایی به خرج داده نشده است. همه این موارد نشان می‌دهند که ممکن است کیفیت لاستیک چینی از لاستیک‌های برندهای برتر کمتر باشد اما معمولا بهتر از لاستیک‌های کارکرده یا تعمیر شده هستند.

آیا کیفیت لاستیک چینی پایین است؟

به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم کیفیت لاستیک چینی، تماما ضعیف است و هیچ کدام از آنها ارزش خرید ندارند چرا که این موضوع کاملا به انتخاب برند بستگی دارد. در حقیقت بی‌کیفیت‌ترین لاستیک چینی، باز هم دارای حداقل نیاز کیفی‌ست زیرا در غیر اینصورت نمی‌تواند از کنترل کیفی کشورهای مقصد عبور کند و در کشورهای مختلف به فروش برسد.

دلیل قیمت پایین لاستیک‌های چینی

در واقع چند سالیست که کیفیت لاستیک چینی پیشرفت بسیاری داشته، چرا که برای سال‌هایی، تنها شرط چین برای استقرار کارخانه‌های معتبر، ادغام آنها با یک شرکت محلی بود. به این ترتیب، طی شراکت یک برند معتبر جهانی با یک شرکت چینی، بسیاری از دانش و فناوری ساخت شرکت‌های بزرگ به برندهای کوچک چینی انتقال پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا منحنی یادگیری شرکت‌های چینی تصاعدی شود.

با رشد برندهای چینی، در این سال‌ها دیگر بسیاری از برندهای تایر این کشور نیز استاندارهای کیفیت و بهره‌وری برندهای جهانی را به دست آورده‌اند.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب و با کیفیت چیست؟

برای آنکه یک لاستیک چینی با کیفیت و و خوب را تشخیص دهیم باید بدانیم که یک تایر خوب چه ویژگی‌هایی دارد. به طور کلی می‌توان برای یک تایر با کیفیت ویژگی‌های زیر را نام برد.

  • فاصله ترمز کم
  • چسبندگی خوب در شرایط خشک و مرطوب
  • کاهش اثرات پلنینگ آب (لیز خوردن خودرو)
  • مقاومت غلتشی
  • کاهش مصرف سوخت
  • عملکرد خوب در شرایط سخت
  • قابلیت مانور و پایداری در سرعت‌های بالا
  • واکنش بهینه مواد در دماهای پایین
  • دوام بالا
مزایا و معایب انواع تایر چینی

مزایا و معایب انواع تایر چینی

حالا که ویژگی‌های یک لاستیک خوب و با کیفیت را می‌دانیم باید ببینیم یک لاستیک چینی چه ویژگی‌هایی برای ارائه دارد. واضح است که مزایا و معایبی که هر لاستیک ارائه می‌کند بسیار به برند لاستیک و اهداف شرکت تولید کننده وابسته است. اما لاستیک‌های چینی چه چیزهایی ارائه می‌دهند که ما را متقاعد کرده تا آنها را جایگزین لاستیک خارجی و مارک‌های معتبر کنیم؟

  • قیمت مناسب
  • تنوع زیاد
  • کیفیت قابل قبول
  • امنیت
  • پایداری
  • راحتی در رانندگی

همانطور که نمی‌توان مطلقا ادعا کرد که همه جنس‌های چینی بی‌کیفیت هستند، نمی‌توان کیفیت پایین لاستیک چینی را به تمامی برندهای این کشور تعمیم داد. کارخانه‌های بسیاری در چین و جنوب شرق آسیا تاسیس شده‌اند که از فناوری‌های پیشرفته برای تولید محصول استفاده می‌کنند. آنها کارخانه‌های صنعتی کاملا خودکار و رباتیک هستند و محصولاتی با استاندارهای بالا تولید می‌کنند.

بهترین برند لاستیک چینی

در حال حاضر برخی از مارک‌های لاستیک چینی هستند که به سطح قابل توجهی از کیفیت رسیده‌اند و می‌توان آنها را قابل اعتماد دانست و در یک کلام گفت خرید از این برندهای چینی لاستیک کاملا ارزش خرید دارد.

6 برند

  1. لاستیک کینفارست
  2. لاستیک ترک مکس
  3. لاستی تری انگل
  4. لاستیک ویندفورس
  5. لاستیک گرین ترک
  6. لاستیک کپسن
بهترین برند لاستیک چینی

بسیاری از تایرهای آسیایی نیز می‌توان معرفی کرد که اگرچه منشاء چینی ندارند اما از کیفیت بالایی در میان برندهای تایر برخوردار می‌باشند.

  1. Zeetex و infinity (امارات متحده عربی)
  2. لاستیک جی تی رادیال – GT Radial (اندونزی)
  3. لاستیک نکسن – Nexen (کره جنوبی)
  4. نانکانگ (تایوان)

برندهایی که در بالا ذکر شد، تایرهایی همتراز با لاستیک‌های اروپایی و آمریکایی را ارائه می‌دهند. چیزی که می‌تواند در آنها متفاوت باشد، شرایط رانندگی در مناطق مختلف، سبک رانندگی، نوع آسفالت، شرایط آب و هوایی و دمای محیط است. این متغیرها همگی بر روی انتخاب نوع عاج لاستیک اثر گذار خواهند بود.

[ad_2]

Source link

نظر (1)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی