پست شده در دسته‌بندی نشده

قطع سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی

[ad_1]


مدیر عملیات شرکت ملی پخش از برنامه دولت برای حذف سهمیه سوخت ۱۵۰۰ تومانی سرویس‌های سفر اینترنتی خبر داد.

به گزارش کارنامه، علی اکبر عرب عامری با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ دولت مکلف به اجرای برخی تغییرات در نحوه عرضه سوخت شده، از حذف سهمیه ۱۵۰۰ تومانی سرویس‌های سفر نظیر تپسی و اسنپ خبر داد. گفتنی است همزمان با افزایش قیمت سوخت در سال ۱۳۹۸، دولت وقت برای جلوگیری از گرانی کرایه حمل و نقل عمومی اقدام به تخصیص سهمیه ویژه برای این دسته از خودروها نمود.

سهمیه سوخت پردردسر برای ناوگان اسنپ و تپسی

درست است که این سهمیه کمک زیادی به ثبات نرخ خدمات این حوزه کرد ولی نحوه تخصیص و اجرای این طرح همواره با مشکلات زیادی همراه بوده به نحوی که در ماه‌های گذشته بدهی دولت به رانندگان این شرکت‌ها گاها تا ۲۰ میلیون تومان نیز رسیده بود اما خبری از شارژ حساب آن‌ها نبود.

در این طرح دولت شرکت‌ها را موظف به پایش رفتار رانندگان کرده بود؛ به نحوی که رانندگان در صورتی مشمول سهمیه اضافه می‌شدند که حداقل ۱۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش فعال در هنگام مسافرگیری داشته باشند و صرفا تنها با کارت بانکی شخصی خود که در سامانه ثبت کرده‌اند، بنزین خریداری کنند.

سهمیه‌ی خودروهای تک‌سوز فعال در تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ٧۵/ ٨ لیتر بنزین و با سقف ۳۰۰ لیتر و در مورد خودروهای دوگانه‌سوز نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۲۵ لیتر بنزین و با سقف حداکثر ۱۸۰ لیتر در ماه به صورت وجه نقد به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان در حسابشان شارژ می‌شد.

تغییر نرخ تاکسی اینترنتی به بهانه افزایش قیمت سوخت

به نظر می‌رسد با توجه به نرخ جدید مصوب حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۳ و این حذف سهمیه شاهد تغییر قیمت جدی کرایه این دسته از خدمات باشیم.

 



[ad_2]

Source link

نظر (1)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی