پست شده در دسته‌بندی نشده

سال سخت علی آبادی برای تحقق اهداف خودرویی دولت | اسب بخار

[ad_1]

سال سخت علی آبادی برای تحقق اهداف خودرویی دولت

اهداف خودرویی دولت
اهداف خودرویی دولت

طبق تغییر و تحولات آخر سال وزارت صمت، تیم خودرویی فاطمی امین دیگر نقش و حضوری در این وزارتخانه ندارند. با انتخاب افرادی جدید توسط وزیر صمت، دیگر راه بهانه نیز بسته شده است. با توجه به وظایف به زمین مانده به نظر می رسد ۱۴۰۳ سال سخت علی آبادی برای تحقق اهداف خودرویی دولت باشد.


فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید


فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، وزیرصمت در ۲۷ اسفند سال پیش منطقی را از سمت خود برداشت و به عنوان مشاور خود منصوب کرد. منطقی از ۱۴۰۰ به عنوان معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، در دوران فاطمی امین پا به این وزارتخانه گذاشته بود.

به نظر بسیاری از کارشناسان و منتقدان منوچهر منطقی با توجه به سابقه بلند بالای خودرویی، مغز متفکر خودروسازی فاطمی امین به شمار می رفت، تمام برنامه ها و راهکارها و تصمیم های این صنعت از ذهن او تراوش می کرد.

با این حال، بعد از جابه‌جایی در دفتر کل خودرویی وزارت صمت و آمدن مهرداد خسروی به جای عبدالله توکلی، تنها فرد باقی مانده از دوران فاطمی امین، همین منطقی بود. البته در ظاهر به نظر نمی رسید که وی هم زیر تیغ تغییرات برود، اما در هر صورت دو روز مانده به آغاز سال جدید، منوچهر منطقی جای خود را به آقایی داد.

این تغییر و تحولات نشان می دهد که باید شاهد برنامه ها و دیدگاه های جدید در نهاد اصلی صمت کشور باشیم. صمتی که خواسته یا ناخواسته در سال های دولت رئیسی، با میزان خودرو سنجیده شده و می شود. با بررسی عملکرد خودرویی این نهاد دولت رئیسی نمره قابل قبولی دریافت نمی کند. البته آن ها مدعی هستند که تولید و عرضه افزایش یافته است. بازار اثری از این ادعا نمی بیند، یعنی همچنان مشکل عرضه و عدم تعادل عرضه و تقاضا وجود دارد.

ضمن این که در این شرایط هنوز تکلیف واردات مشخص نیست. البته آن گونه که به نظر می رسد حاصل تمام تلاش ها در سال جدید شکوفا خواد شد، اما نباید از نظر دور داشت که در سال گذشته کم تر از ۱۲ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شد. وارداتی که مانند تولید، خودروهای چینی وزن زیادی در آن دارد. سالی که قرار بود تا پایان آن حداقل ۴۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، البته اگر ادعای ۲۰۰ هزار دستگاهی را نادیده بگیریم.

با این حال، علی آبادی که از اواخر خرداد سال ۱۴۰۲ سکان هدایت صمت را در دست گرفته است، زیر بار تعهدات و مسئولیت های نفر قبلی نرفت، اما آیا امسال هم می تواند این گونه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند؟ در حال حاضر، تیم خودرویی وزارت صمت تغییر کرده است. نه خبری از توکلی است و نه خبری از منطقی؛ علی آبادی مانده است و افراد جدید و بازار چشم انتظار.

امسال علی آبادی بهانه ای ندارد، دیگر نمی تواند پشت خودروهای برقی پنهان شود و هر از چند گاهی با ارسال نامه به طور غیر مستقیم مسئولیت  وضع فعلی را متوجه دیگران کند. در سال جدید علی آبادی علاوه بر پیگیری موضوع مورد علاقه اش، باید به تولید و واردات هم سر و سامان بدهد. بحث واگذاری ها و کوتاه شدن دست دولت هم مطرح است. در هر صورت راه برای بهانه جویی بسته شده است و همین کار علی آبادی را برای صدارت سخت خواهد کرد.

به این مطلب رای دهید

[ad_2]

Source link

نظر (1)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی