پست شده در دسته‌بندی نشده

یاریس جدید به بی ارزش ترین تویوتا بازار صفرکیلومترها تبدیل شد


تویوتا یاریس
تویوتا یاریس

تویوتا یاریس یکی از جدیدترین مدل های وارداتی این برند ژاپنی به بازار ایران است که در مقایسه با رقبایش حرفی برای گفتن ندارد.

بازار خودرو ایران طی ۲ سال گذشته میزبان مدل‌های مختلفی از برند تویوتا بود که در میان آن‌ها کرولا و لوین بیشترین تقاضا را داشتند و از طرفی دیگر یاریس کمترین تیراژ واردات و علاقه‌مندی را به خود اختصاص داده بود.

حال قرار است به سراغ این موضوع برویم که چرا تویوتا یاریس در مقایسه با دیگر مدل‌های این خودروساز ژاپنی کمتر مورد پسند قرار می‌گیرد و بازار خریدوفروش ضعیف‌تری دارد.

با بررسی آگهی‌های تشکیل شده در پلتفرم‌های فروش اینترنتی مشخص می‌شود که صاحبان تویوتا یاریس تا حدودی متوهم شده‌اند و قصد دارند این سدان ساده اما کم استهلاک را با اعدادی نجومی به فروش برسانند.

تویوتا یاریس به‌طورکلی سدانی فوق اقتصادی، کم استهلاک و بی‌دردسر است؛ اما بی‌آزار بودنش دلیل نمی‌شود که مشتری آن را با قیمت‌هایی عجیب‌وغریب خریداری کنند. به بیانی دیگر استهلاک پایین تویوتا یاریس وارداتی که در تایلند مونتاژ شده است آن را در کنار نیسان سانی و سوزوکی سیاز قرار می‌دهد نه این که مشتری هنگام خرید بین لوین (کرولا) و یاریس مردد شود.

قیمت تویوتا یاریس
قیمت تویوتا یاریس

در این مورد باید گفت که هم اکنون مدل‌های ۲۰۲۴ تویوتا یاریس بین ۳ تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی می‌شوند؛ اما آمار درستی از معامله‌شدن یا نشدنش با چنین قیمت‌هایی در دست نیست.

از طرفی دیگر تویوتا کرولا و لوین که از همه لحاظ نسبت به یاریس برتر هستند نیز با وجود تورم رخ‌داده، در بازار بین ۳ میلیارد و ۳۰۰ تا ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برحسب توربو یا هیبرید بودنشان اعلام قیمت می‌شوند.

به‌این‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت در چنین وضعیتی که با بودجه یکسان امکان خرید کرولا و لوین برای مشتری وجود دارد، رفتن به سراغ تویوتا یاریس بی‌دردسر، منطقی نیست و به همین دلیل با قیمتی در حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان این سدان معمولی را بی‌ارزش دانست.

لازم به ذکر است که باتوجه‌به اعلام قیمت‌هایی در حدود ۲ میلیارد تومان برای سوزوکی سیاز و نیسان سانی، یاریس نیز در همین محدوده باید ارزش‌گذاری شود و به فروش برسد.

مشخصات فنی

با توجه به کد NGC102L درج شده در مجوز استاندارد این خودرو می توان گفت که یاریس قرار است با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی سری 2NR-VE که ۱۰۵ اسب بخار توان و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند، وارد و عرضه شود. توان و گشتاور خروجی موتور نسخه وارداتی یاریس نیز از طریق گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه مجهز به سیستم Dual VVT است تا مصرف سوخت آن به کمتر از ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد و بتواند شتاب گیری ۱۱ ثانیه ای را برای خودرو فراهم کند.

نوشته یاریس جدید به بی ارزش ترین تویوتا بازار صفرکیلومترها تبدیل شد اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر (1)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی