
سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی میزبان محصولاتی است که برخی از آن ها بی ارزش هستند و بهتر است آن ها را در اولویت بندی خود قرار ندهیم. در ادامه به سراغ معرفی خودروهایی خواهیم رفت که ارزش قرار گرفتن در اولویت بندی را ندارند.
فهرست مطالب
عرضه خودروهای وارداتی برای اولین با در سال ۱۴۰۴ با محصولاتی همراه است که برخی از آنها ارزش خرید به نسبت بالایی دارند و برخی دیگر اما به علت عرضهکنندههای نامناسب، قیمتهای عجیب و کیفیت پایینشان گزینههای خوبی برای خرید و قرارگرفتن در اولویتبندیهای سایت جدید سامانه یکپارچه به آدرس salecars.ir نیستند.
در ادامه به سراغ معرفی خودروهای وارداتی عرضه شدهای خواهیم رفت که ارزش خریدی ندارند و بهتر است آنها را مدنظر خود برای قراردادن در اولویتبندی قرار ندهید.
بیشتر بخوانید
۱۰ خودرو باارزش وارداتی برای خرید + قیمت
آغاز عرضه خودروهای وارداتی در سایت و سامانه جدید – مرداد ۱۴۰۴
قیمت نهایی خودروهای وارداتی چقدر خواهند بود؟ + جدول قیمت – مرداد ۱۴۰۴
مراحل ثبت نام خودروهای وارداتی + تصاویر آموزشی
کدام خودروهای وارداتی را نخریم؟
تویوتا یاریس


در دور جدید واردات مدلهای جذابی از تویوتا نظیر لوین، کرولا کراس و کرولا در کشور عرضه شدند و مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفتند. در این میان اما بهتازگی شاهد حضور تویوتا یاریس در لیست خودروهای وارداتی هستیم که حتا در دور قبلی واردات نیز طرفدار نداشت و هیچگاه نتوانست در بازار ایران مورد پسند مردم واقع شود و بازار خوبی را تجربه کند.
از دیگر نکات منفی این سدان لو آپشن میتوان به قیمت پایه به نسبت بالای آن اشاره کرد که حتا از کرولا کراس شرکت عرضهکنندهاش یعنی توسعه ارتباطات هما (هماتلکام) گرانتر برای خریدار تمام میشود. لازم است بدانید که قیمت پایه کرولا کراس هیبرید این شرکت حدود ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ اما تویوتا یاریس بدون هیچ آپشنی حتا رینگ آلومینیومی، قرار است با قیمت پایهای در حدود ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به فروش برسد.
رووی ERX5


رووی ERX5 یکی از کراساوورهای جذاب عرضه شده در سامانه یکپارچه است که میتواند ارزش خرید بالایی داشته باشد. اما از طرفی تعداد آن در کل قرار است بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه باشد و به همین دلیل احتمال ادامهدار نشدن روند عرضهاش بسیار بالاست. از دیگر ضعفهای این خودرو مدل آن است مربوط به سال ۲۰۲۳ میشود و این ویژگی میتواند ارزش خرید رووی ERX5 را برای سال ۲۰۲۵ میلادی کم کند.
بهطورکلی میتوان گفت که پارس خودرو محصول خوبی را برای واردات به کشور انتخاب کرده؛ اما عدم تداوم در عرضه و مدل پایین بودنش ممکن است خریدار را در آینده دچار مشکلات زیادی کند. به یاد داشته باشید زوتی DL5 نیز وارداتی قبلی این شرکت بود که تولیدش در کارخانه زوتی چین متوقف شد و هم اکنون مشتریانش نه میتوانند قطعات یدکیاش را تأمین کنند و نه این که آن را در بازار آزاد بفروشند.
اشکودا اکتاویا و کاروک


اشکودا یکی از بهترین و باکیفیتترین برندهای وارداتی به کشور است که از قضا گرفتار واردکننده ضعیفی شده است. شرکت پارس ساتر هوشمند در عرضههای قبلی مدلهای مختلف اشکودا، کاتالوگ نسخه فول آپشن را به مشتری ارائه داد؛ اما در نهایت نسخههای لو آپشن و ساده به دست خریداران رسید. از دیگر مشکلات خرید از شرکت پارس ساتر هوشمند باید به ارائه خدمات پس از فروش ضعیف و احتمال تحویلدادن خودروی صفر اما رنگدار به مشتریان اشاره کرد.
در نتیجه میتوان گفت که اشکودا اکتاویا و کاروک بهخودیخود محصولات بسیار خوبی هستند؛ اما خدمات پس از فروش ضعیف، احتمال تحویل نسخه لو آپشن و قیمت بالای آنها از ارزش خریدشان میکاهد.
سوزوکی های دیاموند موتور


سوزوکیهای وارد شده توسط دیاموند موتور به این دلیل ارزش خرید ندارند که خدمات پس از فروش مناسبی برای آنها ارائه نمیشود و به همین دلیل خریداران محصولات این شرکت بهاحتمال زیاد در آینده نخواهند توانست تأمین قطعات انجام دهند و سرویسهای تعمیراتی خودروهای خود را بهخوبی دریافت کنند.
بهتر است بدانید که سوزوکی جیمنی ۳ درب دیاموند با قیمت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دست خریدار میرسد؛ اما راسا موتور خاورمیانه همین خودرو را با قیمتی در حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش میرساند.
در مورد خدمات پس از فروش دیاموند باید گفت که این شرکت طی قراردادی وظیفه مذکور را بر دوش آنی سرویس قرار داد. شرکت آنی سرویس خدمات محصولات وارداتی دو شرکت پارس ساتر هوشمند و آمیتیس گستر را برعهده دارد و تابهحال نتوانسته بهخوبی از پس ارائه خدمات به آنها بربیاید.
وارداتی های نگین تندیس الماس


شرکت نگین تندیس الماس که پیشتر ادعا کرده بود قصد دارد ارزانترین تویوتاها را به بازار ایران بیاورد و در اختیار مردم قرار دهد، هم اکنون یکی از گرانترین کرولا کراسها را عرضه کرده و قرار است آن را به فروش برساند. این شرکت تا کنون مبلغ فروش خودرو بیش از ۲۰۰۰ جانباز را از آنها دریافت کرده و فقط تعداد کمی از آنها (حدود ۲۰۰ دستگاه) را به مشتریانش تحویل داده است.
از دیگر مشکلات شرکت نگین تندیس میتوان به تجمعات پیدرپی مشتریان کرولا کراسش در مقابل سازمان حمایت و وزارت صمت به دلیل قیمتگذاری بالا در مقایسه با دیگر واردکنندهها اشاره کرد.
بهطورکلی این مجموعه برنامه مشخص و متقنی برای ارائه خدمات پس از فروش منظم ندارد و به همین دلیل خریداران محصولاتش در آینده احتمالاً با مشکلات عدیدهای مواجه خواهند بود.
مارس C300 و C300 پرو


مارس C300 همان دانگ فنگ آئولوس AX7 است که برای حضور در بازار ایران، نامش توسط آرشام موتور به مارس C300 تغییر کرد. این کراساوور برای اولینبار در سال ۲۰۲۱ در دنیا معرفی و در سال ۲۰۲۲ به بازار جهانی عرضه شد.
شرکت آرشام موتور که در نمایشگاه خودرو سال ۱۴۰۳ شیراز این محصول را برای اولینبار معرفی کرد، تصمیم گرفته بود تا مارس C300 را در دو تیپ معمولی و پرو ابتدا بهصورت وارداتی و سپس مونتاژی عرضه کند. پس از گذشته بیش از یک سال اما بهتازگی فقط شاهد عرضه این کراساوور آن هم به تعدادی محدود هستیم.
در مجموع میتوان گفت عدم فعالیت درست شرکت آرشام موتور، قدیمی بودن محصول و ادامهدار نشدن فروش آن در ایران موجب خواهد شد تا پیش پیش آن را محصولی شکستخورده بنامیم
نوشته کدام خودروهای وارداتی را نخریم؟ ؛ بی ارزش ترین ها اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید