
کاوازاکی با معرفی Z1100 و نسخه ویژه Z1100 SE در سال ۲۰۲۶ بار دیگر استانداردهای کلاس سوپرنیکد را جابهجا کرده است. این موتورسیکلتها ترکیبی از قدرت، طراحی تهاجمی و فناوریهای روز هستند که ادامهدهنده میراث پرطرفدار سری Z محسوب میشوند.
فهرست مطالب
خانواده Z کاوازاکی از دهه ۱۹۷۰ تاکنون یکی از محبوبترین و شاخصترین سریهای این برند ژاپنی بوده است. از Z1 افسانهای تا Z1000 مدرن، همواره ترکیبی از طراحی خاص و عملکرد هیجانانگیز ارائه شده است. در سال ۲۰۱۴، کاوازاکی با معرفی زبان طراحی Sugomi برای Z1000 (در زبان ژاپنی، «سوگومی» به معنای هیبت و ابهت خاموش است)، مسیر تازهای تعریف کرد. فلسفه سوگومی بر ترکیب فرم پویای تهاجمی، حالت گربهای بدنه و تجربهای حسی و غریزی در سواری بنا شد. اکنون Z1100 با حفظ همان DNA و ارتقای همهجانبه در بخش فنی و طراحی، پرچمدار نسل جدید Zها معرفی میشود.
طراحی و مقایسه با نسل قبل


کاوازاکی Z1100 طراحیای کاملاً تهاجمیتر و مدرنتر نسبت به Z1000 دارد. چراغهای LED باریک و خشمگین، فلاپهای کناری با شیارهای تیز و اگزوز بزرگ زاویهدار، شخصیت جنگجوی خیابانی موتور را تقویت میکنند. در مقایسه با نسل قبلی (Z1000)، خطوط بدنه عضلانیتر و جزییات فلاپها سادهتر اما کاربردیتر شدهاند. فرمان نیز ۲۲ میلیمتر بازتر و ۱۳ میلیمتر جلوتر قرار گرفته که کنترل و حس چابکی بیشتری به موتور داده است. نسخه SE هم با قطعاتی مثل کمکفنر Ohlins و ترمزهای برمبو ظاهری لوکستر و حرفهایتر دارد.
مشخصات فنی کاوازاکیZ1100


در قلب Z1100 یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱,۰۹۹ سیسی قرار دارد که توان ۱۳۶ اسببخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر تولید میکند. تغییرات مهم نسبت به Z1000 شامل افزایش کورس پیستون به میزان ۳ میلیمتر، بهینهسازی پروفیل میلسوپاپ و استفاده از فلایویل سنگینتر است که به پاسخ سریعتر موتور در دورهای میانی و بالا منجر میشود.
سیستم تعلیق شامل دوشاخ معکوس SFF-BP در جلو و تعلیق Back-Link افقی در عقب است. نسخه SE از کمکفنر حرفهای Ohlins S46 و ترمزهای Brembo مونوبلاک با دیسکهای بزرگ بهره میبرد. تایرهای اسپرت Dunlop Sportmax Q5A در هر دو نسخه بهکار رفتهاند.
ترمز جلو از دیسکهای ۳۱۰ میلیمتری با کالیپرهای رادیال مونوبلاک و در بخش عقب از ترمز عقب تکدیسکی استفاده شده است، که پاسخ فوقالعادهای به ترمزگیری ناگهانی می دهد.
فناوری و امکانات الکترونیکی


این موتورسیکلت مجهز به صفحه نمایش ۵ اینچی TFT با ناوبری، اتصال به گوشی هوشمند و کنترل صوتی از طریق اپلیکیشن Rideology است. در بخش الکترونیک، همهچیز در بالاترین سطح قرار دارد:
- کروز کنترل
- کوییک شیفتر دوطرفه KQS
- کنترل کشش KTRC
- سیستم ترمز KIBS با توزیع هوشمند
- حالتهای رانندگی (Sport ،Road ،Rain و Rider) با قابلیت تنظیم دستی
- سیستم مدیریت پیچ KCMF مبتنی بر IMU ششمحوره
قیمت و بازار هدف


اگرچه قیمت جهانی هنوز بهطور رسمی اعلام نشده است، انتظار میرود نسخه استاندارد Z1100 قیمتی حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار دلار داشته باشد و نسخه SE با تجهیزات حرفهایتر برمبو و اوهلینز نزدیک به ۱۷ هزار دلار عرضه شود. این قیمتگذاری، آن را در مقابل رقبای مستقیمی مانند Yamaha MT-10 SP و BMW S1000R قرار میدهد.
جمعبندی
کاوازاکی Z1100 مدل ۲۰۲۶ نهتنها ادامهدهنده میراث پرافتخار سری Z است، بلکه با طراحی «سوگومی»، پیشرانه قدرتمند و فناوریهای پیشرفته، یکی از هیجانانگیزترین سوپرنیکدهای بازار خواهد بود. برای طرفداران موتورسیکلتهای خیابانی قدرتمند، Z1100 نمادی از ترکیب سنت و نوآوری است؛ جایی که گذشته افسانهای Z با آینده تکنولوژیک کاوازاکی پیوند میخورد.
نوشته کاوازاکی Z1100 مدل 2026؛ تجسم فلسفه سوگومی در طراحی و مهندسی اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید