
هوندا سیتی (Honda City) یکی از بی دردسرترین و کم استهلاک ترین خودروهای وارداتی ژاپنی به بازار ایران است که برای خانواده ها گزینه مناسبی جهت خرید محسوب می شود.
فهرست مطالب
- ویدیو تست و بررسی هوندا سیتی (Honda City)
- تجربه رانندگی
- ویدیو معرفی هوندا سیتی (Honda City)
- طراحی ظاهری سیتی
- مشخصات فنی هوندا سیتی
- امکانات رفاهی و ایمنی سیتی وارداتی
- مزایا و معایب
- محدوده قیمتی هوندا سیتی
- گالری تصاویر هوندا سیتی (Honda City)
- گالری تصاویر گمرک هوندا سیتی (Honda City)
- کاتالوگ هوندا سیتی وارداتی
- سوالات متداول
اخیراً شاهد افزایش تعداد واردکنندگان خودروهای صفر به کشور هستیم که در میان آنها برخی بدون هیچ پشتوانه و تجربهای اقدام به خرید خودرو از خارج کردهاند و برخی دیگر با تجربه قبلی خود و همچنین زیرساختهایی که در اختیار دارند در حال واردات خودرواند.
شرکت آذریــوردســال نیز یکی از جدیدترین شرکتهای واردکننده خودرو به کشور است که پیشتر در زمینه واردات خودروهای سنگین فعالیت داشته و پیش از اعلامحضور در سامانه سعی کرده تا ابتدا نمایندگیهای خود در سراسر کشور را آماده خدمت کند.
این شرکت در اولین گام هوندا سیتی (Honda City) را بهعنوان یک سدان کم استهلاک، بیدردسر، باکیفیت و کممصرف در سامانه یکپارچه عرضه کرد تا علاقهمندان به خرید خودروهای بیآزار و بادوام بتوانند آن را انتخاب و سپس خریداری کنند.
در ادامه به سراغ معرفی کامل و تست و بررسی هوندا سیتی خواهیم رفت تا بیشتر با ویژگیهای فنی، سطح امکانات و طراحی ظاهری آن آشنا شوید.
ویدیو تست و بررسی هوندا سیتی (Honda City)
.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}
تجربه رانندگی


پیشرانه مجهز به تکنولوژی Vtec و تزریق مستقیم سوخت (GDI) این خودرو به همراه گیربکس CVT نسل سوم موجب شده تا سیتی حس و حال رانندگی متفاوتی در مقایسه با دیگر خودروهایی که موتور کوچک و تنفس طبیعی دارند به راننده القا کند.
در تست فرمانپذیری City مشخص شد که سیستم تعلیق تورشن بیم باعث میشود تا راننده حس کند کمی خودرو کش میآید؛ اما عملکرد کنترل پایدای بسیار دقیق است و خودرو را در مسیر نگه میدارد.
از دیگر نکاتی که حین رانندگی به آنها پی بردیم میتوان به ترمزگیری عالی، فرمانپذیری نرم و مناسب، سواری نرم و عملکرد فوقالعاده گیربکس اشاره کرد.
در بحث استهلاک و میزان خرابی هم میتوان گفت که این خودرو یکی از کمدردسرترین محصولات هوندا در اروپا شناخته میشود و در صورت نگهداری مناسب و اصولی میتواند تا سالها نیاز به تعمیر نداشته باشد.
نکات اصلی مهم هوندا سیتی اما مربوط به ارائه فضای کابین بزرگ و راحت برای خانوادهها و همچنین مصرف سوخت بهشدت پایین آن میشود.
لازم به ذکر است که هوندا سیتی در مقایسه با رقیب اصلی خود یعنی کرولا و لوین فضای کابین و بار بیشتری را به راننده و سرنشینان هدیه میدهد و همین قضیه موجب میشود تا گزینه مناسبتری برای خانوادهها باشد.
در مورد مصرف سوخت هوندا سیتی نیز باید گفت که این سدان در سفرهای شهری با تهویه مطبوع روشن کمتر از ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میسوزاند که در نوع خود و باتوجهبه کیفیت پایین سوخت ایران، بینظیر است. در سفرهای جادهای نیز میزان مصرف سوخت به ۶ کاهش مییابد.
ویدیو معرفی هوندا سیتی (Honda City)
.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}
طراحی ظاهری سیتی


با نگاهی اجمالی به کل سدان های وارداتی و مقایسه آنها از نظر طراحی ظاهری، میتوان گفت که هوندا سیتی یکی از جذابترین خودروها وارداتی خواهد بود که قرار است بهزودی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شود.
در قسمت جلوی این سدان با یک طراحی اسپرت روبهرو هستیم که باتوجهبه اقتصادیبودنش میتوان یک نکته مثبت برای خریداران محسوب شود.
در قسمت عقب نیز بهکارگیری از ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز در چراغ و همچنین درنظرگرفتن سپری پهنتر موجب میشود تا پس از حضور سیتی در خیابانها، توجه بسیاری از مردم به آن جلب شود.
بهطورکلی زبان طراحی هوندا متفاوتتر از دیگر خودروهای وارداتی است و این موضوع قادر است سیتی، CR-V و… را خاصتر جلوه دهد.
مشخصات فنی هوندا سیتی

نسخه وارداتی سیتی که توسط شرکت آذریــوردســال عرضه می شود مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از تکنولوژی هایی نظیر VTEC و تزریق مستقیم سوخت (GDI) بهره می برد. این موتور می تواند ۱۲۱ اسب بخار توان و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT نسل سه (۷ سرعته) به چرخ های جلو تحویل دهد و شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه را برای هوندا سیتی به ارمغان بیاورد.
از نکات منفی مشخصات فنی این خودرو می توان به سیستم تعلیق عقب اشاره کرد که از نوع محور پیچشی یا Torsion beam است و می تواند سواری ضعیف تری در مقایسه با سیستم تعلیق مولتی لینک برای هوندا سیتی به همراه داشته باشد.
حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
توان | ۱۲۱ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT نسل سوم (۷ سرعته مصنوعی) |
حداکثر سرعت | ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت |
شتاب | ۱۰.۵ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
وزن | ۱۱۸۹ |
حجم باک | ۴۰ لیتر |
حجم صندوق | ۵۱۹ لیتر |
طول * عرض * ارتفاع | ۴۵۶۸ * ۱۷۴۸ * ۱۴۵۸ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۵۹۰ میلی متر |
امکانات رفاهی و ایمنی سیتی وارداتی


از مهم ترین امکانات و آپشن های این خودرو می توان به ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، کروز کنترل، صندلی ایزوفیکس، فرمان کمکی برقی، کامپیوتر سفری، دنده پشت فرمان، حالت ECON، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، کیت کمک های اولیه، دکمه تماس اضطراری (SOS)، دوربین دنده عقب، تهویه اتوماتیک، مولتی مدیای 8 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور نور و دی لایت اشاره کرد.
مزایا و معایب
نکات مثبت | نکات منفی |
فضای کابین بزرگ | نفوذ صدای موتور به درون کابین |
عملکرد هماهنگ و دقیق موتور و گیربکس | کش آمدن در پیچ های تند |
طراحی ظاهری جذاب | نبود سانروف و امکاناتی مانند ترمز پارک برقی |
شتاب گیری بهتر نسبت به رقبا | ترمز عقب کاسه ای |
استهلاک پایین |
محدوده قیمتی هوندا سیتی
قیمت نهایی فروش این خودرو به مشتریان سامانه یکپارچه ۲ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان بود و هم اکنون نیز نسخههای صفر آن در بازار با حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریدوفروش و معامله میشود.
گالری تصاویر هوندا سیتی (Honda City)





























گالری تصاویر گمرک هوندا سیتی (Honda City)


































کاتالوگ هوندا سیتی وارداتی







سوالات متداول
هوندا سیتی مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از تکنولوژی هایی نظیر VTEC و تزریق مستقیم سوخت (GDI) بهره می برد. این موتور می تواند ۱۲۱ اسب بخار توان و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT نسل سه به چرخ های جلو تحویل دهد.
از مهم ترین آپشن های این خودرو می توان به ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، کروز کنترل، صندلی ایزوفیکس، فرمان کمکی برقی، کامپیوتر سفری، دنده پشت فرمان، حالت ECON، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دکمه تماس اضطراری (SOS)، دوربین دنده عقب، تهویه اتوماتیک، مولتی مدیای 8 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور نور و دی لایت اشاره کرد.
قیمت نهایی فروش این خودرو به مشتریان سامانه یکپارچه ۲ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان بود و هم اکنون نیز نسخههای صفر آن در بازار با حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ تا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریدوفروش و معامله میشود.
نوشته هوندا سیتی (Honda City) ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی و تصاویر اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید