پست شده در دسته‌بندی نشده

مقایسه بایک U5 پلاس و کی‌ام‌سی ایگل؛ کدام سدان اقتصادی ارزنده‌تر است؟


مقایسه بایک U5 پلاس و کی‌ام‌سی ایگل
مقایسه بایک U5 پلاس و کی‌ام‌سی ایگل

در این محتوا به مقایسه سدان‌‌ تازه‌وارد بازار بایک U5 پلاس با کی‌ام‌سی ایگل می‌پردازیم؛ دو سدان در دسته اتومات‌های اقتصادی که یکی خدمات قوی‌تری دارد و دیگری ظاهر و آپشن بهتر.

دیار خودرو پس از عرضه دو کراس اوور از نشان بایک، در گام بعدی به سراغ یک سدان اقتصادی اما با ویژگی‌های بسیار خوب از این برند رفت. سابرینا U5 پلاس یک سدان خانوادگی در رده محصولات اقتصادی است که از بدو رونمایی تا امروز، به دلایلی همچون قیمت رقابتی، امکانات درخور توجه و…، مورد توجه مخاطبان و مشتریان شرکت دیار بوده است. به تازگی نیز هزارمین دستگاه از این خودرو به مشتریان تحویل شد. در طرف مقابل کی‌ام‌سی ایگل را داریم. خودرویی که می‌بایست آن را نخستین سدان ملی از بخش خصوصی قلمداد کنیم. ایگل را می‌توان میراث‌دار ویژگی‌های مثبت جک J4 و بهره‌مند از شبکه خدمات پس از فروش گسترده‌ کرمان موتور دانست. این خودرو با تکیه بر ویژگی‌های مذکور، امروز توانسته است به سهم قابل توجهی از بازار سدان‌های اقتصادی دست یابد. به همین سبب در این محتوا به سراغ مقایسه بایک U5 پلاس با کی‌ام‌سی ایگل آمده ایم.

بایک U5 پلاس و کی‌ام‌سی ایگل

بایک U5 پلاس در دسته خودروهای کلاس C طبقه بندی می شود. این خودرو در نمای جلو از زبانی مشابه با X7 و X55 بهره می‌گیرد که در آن شاهد چراغ های کشیده و یک جلوپنجره بزرگ هستیم که تقریباً بیش‌تر سطح سپر را پوشانده است. در نمای کناری خودرو بیش از هر چیز دیگری طراحی آینه‌ها و قرار گرفتن پایه آن‌ها روی درهای جلو خودنمایی می کند و بالاخره در بخش انتهایی نیز چراغ‌ها از نوع به‌هم پیوسته با قالب تیره بوده و سپر نیز هماهنگ با نمای جلو طراحی شده است. در این بخش گرافیک داخلی چراغ‌ها بسیار جذاب است. در کل می توان گفت بایک U5 در بخش ظاهری، طراحی هماهنگ و به نسبت جذابی دارد و از زبانی مشترک با سایر محصولات کمپانی بایک بهره می گیرد.

کی ام سی ایگل را در اصل باید نسخه فیس لیفت جک J4 دانست. سدان بومی کرمان موتور بر مبنای پلتفرم PS1 این شرکت است. این نخستین‌بار است که یک خودروساز خصوصی صاحب یک پلتفرم بومی سازی‌شده می شود و به‌عبارتی دیگر، اولین‌بار است که خودرویی ملی از یک خودروساز خصوصی به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در نمای جلو و عقب دست‌خوش تغییرات گسترده ای شده است و در نمای کناری رکاب و رینگ‌ها تغییر کرده‌اند. به طور کلی، کی ام سی ایگل نسبت به جک J4 از ظاهری بسیار پویاتر و به‌روزتر بهره‌مند است.

امکانات ایمنی و رفاهی دو خودرو

بایک U5 پلاس دیار خودرو به امکاناتی مانند سانروف، چهار کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، کلاستر دیجیتال، سنسور نور، تریم داخلی چرمی، تهویه اتوماتیک، سیستم استارت و ورود بدون کلید، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز خواهد بود.

کی‌ام‌سی ایگل نیز در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به مواردی همچون دو عدد کیسه هوا، تریم داخلی چرم و پارچه، کروز کنترل، مانیتور، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دی لایت، ترمزهای دیسکی چهار چرخ، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ های جلو از داخل خودرو، رینگ های آلومینیومی، دوربین عقب، کلاستر دیجیتالی و… مجهز است.

مشخصات فنی

سدان U5 پلاس دیار خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید کند. جعبه‌دنده این سدان جدید بازار از نوع اتوماتیک CVT است که توان را به چرخ‌های جلوی این خودرو می رساند. شتاب صفر تا صد U5 هم ۱۱.۵ ثانیه اعلام شده است.

کی‌ام‌سی ایگل به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است و جعبه‌دنده آن از نوع اتوماتیک CVT است.

فرمان برقی، استاندارد آلایندگی یورو پنج، حجم مخزن سوخت ۴۵ لیتری و وزن خالص ۱۱۶۰ کیلوگرمی از دیگر ویژگی‌های این سدان محسوب می‌شود.

نوشته مقایسه بایک U5 پلاس و کی‌ام‌سی ایگل؛ کدام سدان اقتصادی ارزنده‌تر است؟ اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی