
در این محتوا به سراغ مقایسه سدان تازه وارد بازار یعنی بایک U5 پلاس با شاهین پلاس آمده ایم؛ دو سدان در دسته اتومات های اقتصادی که به زودی در بازار با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
دیار خودرو پس از عرضه دو کراس اوور از نشان بایک با نام های X7 و X55، اکنون به دنبال یک سدان از این برند رفته و آن را برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآورد. پس از دریافت استانداردهای ایمنی و آلایندگی U5، مجوز شمارهگذاری این خودرو نیز به زودی از مراجع ذیصلاح (فراجا) دریافت خواهد شد. سابرینا U5 پلاس یک سدان خانوادگی در رده محصولات اقتصادی بوده که از بدو رونمایی تا امروز، به دلایلی همچون قیمت رقابتی، امکانات درخور توجه و…، مورد توجه مخاطبان و مشتریان شرکت دیار بوده است. در طف مقابل شاهین پلاس سایپا را داریم. خودرویی که به دلایلی همچون فضای کابین بزرگ و شبکه خدمات گسترده، رفته رفته محبوبیت خوبی را در بازار به دست آورده است. به همین سبب در این محتوا به سراغ مقایسه بایک U5 پلاس با شاهین پلاس آمده ایم.
بایک U5 پلاس و شاهین پلاس


بایک U5 پلاس در دسته خودروهای کلاس C طبقه بندی می شود. این خودرو در نمای جلو از زبانی مشابه با X7 و X55 بهره می گیرد که در آن شاهد چراغ های کشیده و یک جلوپنجره بزرگ هستیم که تقریباً بیشتر سطح سپر را پوشانده است. در نمای کناری خودرو بیش از هر چیز دیگری طراحی آینه ها و قرار گرفتن پایه آن ها روی درهای جلو خودنمایی می کند و بالاخره در بخش انتهایی نیز چراغ ها از نوع بههم پیوسته با قالب تیره بوده و سپر نیز هماهنگ با نمای جلو طراحی شده است. در این بخش گرافیک داخلی چراغ ها بسیار جذاب است. در کل می توان گفت بایک U5 در بخش ظاهری، طراحی هماهنگ و به نسبت جذابی دارد و از زبانی مشترک با سایر محصولات کمپانی بایک بهره می گیرد.


شاهین پلاس اتومات را می بایست کامل ترین و بهترین نسخه شاهین قلمداد کرد. خودرویی که به پیشرانه ME16 مجهز بوده و گیربکس آن هم از نوع 6AT است. این پیشرانه (با اندکی تغییرات) و گیربکس در تارا اتومات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شایان ذکر است که شاهین پلاس به جز در مواردی اندک همچون برخی قطعات دکوراتیو ظاهری و لوگوتایپ ها، با نمونه اولیه و حتی دنده ای شاهین، تفاوت خاصی را به لحاظ بصری ندارد.
امکانات ایمنی و رفاهی دو خودرو

بایک U5 پلاس دیار خودرو به امکاناتی مانند سانروف، چهار کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، کلاستر دیجیتال، سنسور نور، تریم داخلی چرمی، تهویه اتوماتیک، سیستم استارت و ورود بدون کلید، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز خواهد بود.

شاهین پلاس اتوماتیک آپشن هایی همچون سانروف تهویه اتوماتیک، استارت دکمهای، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، آینههای تاشو برقی، سنسور فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، کیسه هوای کناری سرنشینان جلو، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی جدید و شیشههای دودی عقب را با خود به همراه دارد.
مشخصات فنی

سدان U5 پلاس دیار خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه می تواند حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده این سدان جدید بازار از نوع اتوماتیک CVT است که توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. شتاب صفر تا صد U5 هم ۱۱.۵ ثانیه اعلام شده است.

شاهین PLUS به پیشرانه ME16 یا همان TU5 پلاس مجهز شده است. این پیشرانه نمونه ایرانیزه EC5 گروه PSA است. این موتور با حجم ۱.۶ لیتر حجم و با چیدمان ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ و فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی، ۱۱۵ اسب بخار قدرت را و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند.
نوشته مقایسه بایک U5 پلاس و شاهین پلاس؛ کدام سدان اقتصادی؟ اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید