پست شده در دسته‌بندی نشده

خداحافظی باشکوه با لکسوس LS با معرفی Heritage Edition؛ پایان ۳۶ سال لوکس‌گرایی ژاپنی


لکسوس LS Heritage Edition
لکسوس LS Heritage Edition

پس از سه دهه حضور در بازار خودروهای لوکس، لکسوس LS سرانجام در سال ۲۰۲۶ با نسخه‌ای ویژه و محدود به نام Heritage Edition از ایالات متحده آمریکا و سایر بازارها خداحافظی می‌کند. این مدل با ترکیبی از طراحی کلاسیک و امکانات مدرن، آخرین فصل از داستان درخشان پرچم‌دار لکسوس خواهد بود.

سال ۱۹۸۹ بود که تویوتا با معرفی لکسوس LS 400 فصل تازه‌ای در صنعت خودروسازی رقم زد. این سدان فول‌سایز اولین پرچم‌دار برند تازه‌تأسیس لکسوس محسوب می‌شد و خیلی زود نشان داد که لوکس بودن الزاماً به معنای آلمانی بودن نیست. LS با ترکیب کیفیت ساخت بی‌نقص، سطح بالای راحتی و دوام افسانه‌ای توانست مشتریان را از مرسدس، ب‌ام‌و و جگوار به سمت خود بکشاند. در واقع، همان فرمول ساده و موفق تویوتا، یعنی قابل اعتماد بودن در حد یک کرولا، در قالبی لوکس و مجلل ارائه شد.

طی بیش از سه دهه، LS به‌عنوان نماد مهندسی دقیق ژاپنی در کلاس لوکس شناخته شد، اما با گذشت زمان و تغییر ذائقه‌ خریداران به سمت شاسی‌بلندها، فروش LS کاهش شدیدی یافت؛ به طوری که تنها ۶۹۱ دستگاه از آن در نیمه اول ۲۰۲۵ در آمریکا فروخته شد، رقمی که نسبت به سال قبل بیش از ۴۲ درصد افت داشت. حالا، لکسوس تصمیم گرفته است با یک نسخه‌ ویژه، پایانی درخور برای این پرچم‌دار تاریخی رقم بزند.

طراحی بیرونی؛ خداحافظی با اسطوره

ظاهر Lexus LS Heritage Edition 2026 بیش از هر زمان دیگری نمایانگر وقار و اصالت برند لکسوس است. بدنه‌ این نسخه در رنگ اختصاصی Ninety Noir پوشانده شده است؛ مشکی‌ عمیق و براق که در نور مستقیم خورشید، بازی خاصی از سایه و روشنایی ایجاد می‌کند. این رنگ با تریم‌های مشکی براق و رینگ‌های ۲۰ اینچی اسپلیت اسپوک به رنگ خاکستری متالیک ترکیب شده و حالتی مدرن اما در عین حال کلاسیک به خودرو داده است.

در نمای جلو، جلوپنجره Crest Grille با طراحی سه‌بعدی شبکه‌ای، همچنان نقطه‌ کانونی نگاه‌هاست. چراغ‌های باریک دوخطی (Two Lines)، که امضای طراحی لکسوس در سال‌های اخیر هستند، تا داخل گلگیرها امتداد یافته‌اند و جلوه‌ای تیز و جسور به چهره خودرو بخشیده‌اند. خطوط کشیده روی کاپوت، طولانی بودن خودرو و قدرت پنهان زیر آن را به رخ می‌کشند.

نمای کناری با سقف کشیده و شیشه‌های بدون فریم، حس یک کوپه‌ لوکس را زنده می‌کند. استفاده از تریم‌های تیره در قاب پنجره‌ها و ستون‌های کناری باعث شده است سقف حالت شناور به خود بگیرد. طول زیاد بدنه، همراه با خطوط نرم و دقیق، تعادل زیبایی میان شکوه و پویایی ایجاد کرده است.

در بخش عقب، چراغ‌های باریک و ممتد افقی همان زبان طراحی جلو را ادامه می‌دهند. یک اسپویلر کوچک روی درِ صندوق عقب جا گرفته که بدون اغراق، حالت اسپرتی به خودرو اضافه کرده است. خروجی‌های کرومی اگزوز با طراحی مستطیلی و قاب فلزی براق، همراه با نشان برجسته‌ Heritage Edition، پایانی باشکوه برای نمای عقب رقم می‌زنند.

جزییات ظاهری مثل نوارهای کرومی ظریف، طراحی آیرودینامیک سپرها و تناسب عالی میان طول، عرض و ارتفاع، نشان می‌دهند که این نسخه‌ خداحافظی فقط یک خودرو نیست، بلکه یک اثر هنری متحرک است.

طراحی داخلی؛ بازگشتی به لوکس‌گرایی دهه ۹۰

فضای داخلی این نسخه الهام‌گرفته از حال‌وهوای اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی است. صندلی‌ها با رنگ خاص Rioja Red پوشانده شده‌اند که برای اولین بار در LS استفاده می‌شود. روی کنسول میانی نشان Heritage Edition حک شده و روی پشت‌سری‌ها نیز طرحی از LS گلدوزی شده است.

لکسوس برای این نسخه کم نگذاشته و کابین آن پر است از امکانات لوکس؛ سقف پانورامیک شیشه‌ای، تریم چوبی Laser Special Black همراه با پوشش Ultrasuede روی سقف و آفتاب‌گیرها، صندلی‌های عقب مجهز به گرم‌کن، سیستم صوتی Mark Levinson با ۲۳ اسپیکر و توان ۲۴۰۰ وات، سیستم Advanced Park برای پارک خودکار، جزییاتی همچون کمربندهای مجهز به سیستم برقی برای راحتی بیش‌تر، این کابین نه تنها یک اتاقک لوکس، بلکه نوعی ادای احترام به میراث باشکوه LS است.

مشخصات فنی؛ قدرت و ظرافت در کنار هم

لکسوس LS Heritage Edition
لکسوس LS Heritage Edition

در بخش پیشرانه، هیچ تغییری نسبت به مدل استاندارد دیده نمی‌شود. همچنان موتور ۳.۴ لیتری V6 تویین‌توربو با توان ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر وظیفه‌ حرکت این سدان لوکس را بر عهده دارد. قدرت از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به سیستم چهارچرخ محرک AWD منتقل می‌شود که به یک دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است.

نتیجه، شتاب‌گیری از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۴.۶ ثانیه است؛ رقمی که نشان می‌دهد LS حتا در آخرین سال‌های عمر خود همچنان رقیبی قدرتمند برای سدان‌های آلمانی باقی مانده است.

قیمت و عرضه

قیمت پایه‌ این نسخه از ۹۹,۲۸۰ دلار (شامل هزینه حمل ۱۴۵۰ دلاری) آغاز می‌شود. فروش رسمی از پاییز ۲۰۲۵ در آمریکا شروع خواهد شد و این نسخه، تنها مدل LS در سال پایانی تولید خواهد بود.

نوشته خداحافظی باشکوه با لکسوس LS با معرفی Heritage Edition؛ پایان ۳۶ سال لوکس‌گرایی ژاپنی اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی