
کمپانی تویوتا به تازگی آزمایش میدانی تاکسیهای هیدروژنی Toyota Crown FCEV را در توکیو آغاز کرد.
فهرست مطالب
نخستین سری از این خودروها هماکنون در خیابانهای پایتخت ژاپن در حال تردد است و تا ماه مارس سال آینده، تعداد آنها در توکیو به ۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.
شایان ذکر است که هزینه سفر با تاکسی هیدروژنی تویوتا هیچ تفاوتی با تاکسیهای مجهز به پیشرانههای متداول ندارد.
کراون هیدروژنی در نقش تاکسی و پلیس


نسخه تاکسی Toyota Crown FCEV به دو نمایشگر گرافیکی و یک سامانه کنترل تهویه مجزای ردیف دوم مجهز شده است. همچنین یک جداکننده از جنس پلیکربنات شفاف بین ردیف جلو و عقب، بههمراه تاکسیمتر، در آن نصب شده است.


تویوتا همچنین تعدادی از سدانهای هیدروژنی کراون را به اداره پلیس استان فوکوشیما اهدا کرده است تا بهعنوان خودروهای گشتی مورد استفاده قرار گیرند.
کراون هیدروژنی چه مشخصاتی دارد؟
این خودرو از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۸۲ اسب بخار و سه مخزن هیدروژن فشرده بهره میبرد که به گفته سازنده، بردی تا ۸۲۰ کیلومتر را فراهم میکند. نیروی تولیدی در این خودرو به چرخهای عقب آن انتقال مییابد.
اندکی درباره خودروهای هیدروژنی
خودروهای هیدروژنی نسل نوینی از وسایل نقلیه پاک هستند که با استفاده از پیل سوختی، هیدروژن را به برق تبدیل کرده و تنها خروجی آنها آب است. این خودروها آلودگی زیستمحیطی بسیار کمی دارند و در مقایسه با خودروهای برقی باتریمحور، زمان سوختگیری آنها بسیار کوتاهتر است. برد حرکتی بالا و عملکرد بیصدا هم از دیگر مزایای آنها محسوب میشود. با این حال، هزینه تولید زیاد، کمبود زیرساختهای جایگاه سوخت هیدروژن و چالشهای ذخیرهسازی از موانع اصلی گسترش این فناوری به شمار میرود.
نوشته تویوتاهای هیدروژنی تاکسیهای توکیو شدند اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید