پست شده در دسته‌بندی نشده

تست و بررسی کراس اوور UNI-T آرینا درایو + ویدیو و تصاویر


چانگان یونی کی uni k
چانگان یونی کی uni k

چندی پیش فرصتی فراهم آمد تا کراس‌اوور جدید آرینا درایو با نام UNI-T را مورد تست و بررسی میدانی قرار دهیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانیم.

یونی تی آرینا درایو در اصل همان چانگان UNI-T است که پیش‌تر نیز توسط سایپا معرفی شده بود، اما هیچ‌گاه به بازار نیامد. کراس‌اووری کامپکت، خوش‌چهره و پرآپشن که حالا با آرینا درایو پا به بازار ایران گذاشته است. آرین پارس موتور و زیرشاخه‌های این شرکت همواره در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که در انتخاب محصول، علاوه بر بخش فنی و تجهیزات، پارامتر طراحی ظاهری و علم زیبایی‌شناسی نیز برایشان اهمیت بسیاری دارد.

این موضوع را در انتخاب محصولاتی همچون لاماری ایما، لاماری اکو و حالا نیز یونی تی، به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

ویدیو تست و بررسی

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

طراحی ظاهری

یونی تی در نمای ظاهری از سبک طراحی زیبا و در عین حال متفاوتی سود می‌برد. جلوپنجره این خودرو با سپر آن درآمیخته است (اصطلاحاً به این سبک طراحی جلوپنجره، فریم‌لس گفته می‌شود) و پکیج چراغ‌های دوقسمتی تمام LED، نمایی پویا و تهاجمی را برای یونیتی پدید آورده‌اند. از دیگر پارامترهای مورد توجه در طراحی UNI-T می‌توان به دستگیره‌های پنهان درهای جلو، دستگیره‌های ستونی درهای عقب، بدنه با خطوط سیال و کوپه‌مانند در بخش انتهایی و اسپویلر V شکل عقب اشاره کرد که سبب شده‌اند ظاهر این خودرو بسیار مدرن به نظر برسد.

به طور کلی ظاهر یونی تی را می‌توان متناسب برای جوانان یا افرادی دانست که به دنبال خودرویی متفاوت، جذاب و البته با کیفیت رنگ و کیفیت مونتاژ بسیار بالا هستند.

کابین و امکانات UNI-T

چانگان یونی کی uni k
چانگان یونی کی uni k

درون کابین UNI-T نیز مانند نمای بیرونی آن، سبک طراحی جذاب و متفاوتی دارد. در بخش داخلی، یک پنل یکپارچه دو صفحه‌نمایش مالتی‌مدیا و کلاستر دیجیتال خودرو را در خود جای داده است. فرمان خودرو D کات بوده و نشان UNI-T در قسمت پایین آن نقش بسته است. بی‌شک دسته‌دنده الکتریکی یونیتی را باید جالب‌توجه‌ترین نکته در داخل آن دانست؛ دسته‌دنده‌ای که مانند هیچ‌یک از رقبایش نیست و به شکل یک بازوی زیبا طراحی و تعبیه شده است. البته در این بین باید به نبود حالت تعویض دستی یا پدل‌شیفتر در این خودرو اشاره کرد و آن را یک نقص به شمار آورد.

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، اپل کارپلی و اندروید اتو، سقف شیشه‌ای، شارژر وایرلس، دستیار حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، دستیار ترافیک، رادار نقطه کور، هشدار برخورد عقب، ترمز اضطراری خودکار، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، کروز کنترل تطبیقی، صندوق بار برقی، استارت و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، درایو مود، تریم چرمی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان، زیرآرنجی عقب، دریچه تهویه ردیف عقب، اتوپارک، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش اشاره کرد.

مشخصات فنی

چانگان یونی کی uni k
چانگان یونی کی uni k

به عنوان قلب تپنده UNI-T، موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با فناوری Blue Core انتخاب شده است که توان تولید ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو از نوع ۷ سرعته دوکلاچه (7DCT) بوده و سه حالت اکو، نرمال و اسپرت نیز برای آن تعریف شده است.

تعلیق جلوی مک‌فرسون، تعلیق عقب مولتی‌لینک و سیستم فرمان برقی را نیز می‌توان از دیگر مشخصات فنی این کراس‌اوور برشمرد.

این خودرو دارای ۴۵۱۵ میلی‌متر طول، ۱۸۷۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۶۵ میلی‌متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۱۰ میلی‌متر اعلام شده است.

تجربه رانندگی

چانگان یونی کی uni k
چانگان یونی کی uni k

پشت فرمان خودرو قرار می‌گیریم. شتاب‌گیری به نسبت خوب است و در این تست موفق شدیم به عدد ۱۱.۳۷ ثانیه دست یابیم. تعویض دنده‌ها با سرعت خوبی انجام می‌شود و عملکرد موتور و گیربکس هماهنگ به نظر می‌رسد. نکته منفی این است که نه‌تنها امکان تعویض دستی دنده‌ها وجود ندارد، بلکه در کلاستر نیز مشخص نیست خودرو در کدام دنده (۱، ۲، ۳ و …) قرار دارد.

سیستم رانندگی بین خطوط عملکرد دقیقی دارد، اما در این خودرو قابلیت تغییر لاین وجود ندارد. اگر در حالت خودران فرمان را کاملاً رها کنید، خودرو پس از چند بار هشدار، فلاشر زده و سرعت را کاهش می‌دهد که رفتار بسیار درستی برای این سطح از سیستم خودران محسوب می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت یونیتی نسبت به خودرویی نظیر فونیکس FX، کراس‌اووری چابک‌تر و جمع‌وجورتر، با ارتعاشات کمتر و حس‌وحال رانندگی بهتر است. پیش‌بینی می‌شود در صورت قیمت‌گذاری مناسب، عرضه درست و ادامه‌دار، این کراس‌اوور خوش‌ساخت چینی بتواند سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

گالری تصاویر

نوشته تست و بررسی کراس اوور UNI-T آرینا درایو + ویدیو و تصاویر اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی