پست شده در اطلاعات عمومی خودرو کارایی

کدام استاندارد مسافت صحیحی برای برد خودروهای الکتریکی ارائه می دهد؟

[ad_1]

کدام استاندارد مسافت صحیحی برای برد خودروهای الکتریکی ارائه می دهد؟

برد خودروهای الکتریکی
برد خودروهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی آینده دنیای خودرو به شمار می روند و یکی از پرسش های متداول در این دوره جدید این است که محدوده پیمایش یک خودروی الکتریکی خاص چه‌قدر است؟ مشتریانی که به دنبال یک خودروی برقی هستند، معمولاً ابتدا در مورد ارقام برد خودرو می پرسند، اما پاسخ به این پرسش چندان ساده نیست، زیرا استانداردهای چرخه تست متفاوتی برای محاسبه برد خودروی الکتریکی استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در کل، سه چرخه آزمایش اصلی در سرتاسر جهان برای محاسبه ارقام مسافت رسمی خودروهای برقی استفاده می شود و هر یک نتایج متفاوتی تولید می کنند، اما راهی هم برای درک تفاوت این نتایج وجود دارد؛ ایالات متحده از آزمون EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) استفاده می کند و ارقام نزدیک به آن چه را در آزمایش های دنیای واقعی دیده می شود تولید می کند. اتحادیه اروپا و برخی مناطق دیگر به WLTP (رویه آزمایش هماهنگ شده وسایل نقلیه سبک در سراسر جهان) متکی هستند، که جایگزین NEDC (چرخه رانندگی جدید اروپایی) خوش‌بینانه و منسوخ‌شده در سال ۲۰۱۹ شده است. CLTC (چرخه تست خودروهای سبک چین) نیز در چین مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً غیرواقع بینانه تر و خوش‌بینانه تر از سایر آزمایش هاست.

مقایسه بین رتبه‌بندی‌های EPA ،WLTP ،NEDC و CLTC

چهار تست محدوده متداول وجود دارد که در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. این ها رتبه‌بندی‌ها EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست)، WLTP (رویه تست خودروی سبک هماهنگ جهانی)، NEDC (چرخه رانندگی جدید اروپایی)، و CLTC (چرخه تست خودروی سبک چین) نام دارند.

برخی از تست های محدوده سخاوتمندانه تر از دیگر تست هاست، NEDC و CLTC معمولاً سخاوتمندانه تر از همه آن ها نام می گیرند. رتبه‌بندی‌های EPA اغلب دقیق‌ترین اطلاعات محدوده‌ای هستند که می‌توانیم در اینترنت پیدا کنیم، زیرا چرخه‌های آزمایش واقع‌بینانه EPA استفاده در دنیای واقعی از یک EV را بهتر شبیه‌سازی می‌کند. WLTP توسط خودروسازان اروپایی استفاده می شود و در مقایسه با تست های جاده واقعی ۸۰ تا ۹۰ درصد دقیق است. به طور خلاصه، تست‌های برد EPA و WLTP بسیار نزدیک به ارقام برد واقعی هستند که می‌توانیم از وسایل نقلیه برقی خود دریافت کنیم، در حالی که، NEDC و چرخه آزمایشی جدید چینی به نام CLTC معمولاً میزان بردی را که رانندگان می‌توانند در دنیای واقعی ببینند اغراق می‌کنند.

تست محدوده EPA چیست؟

برد خودروهای الکتریکی
برد خودروهای الکتریکی

تست برد EPA برای وسایل نقلیه الکتریکی، روش تست چند چرخه شهر/بزرگراه نامیده می شود. این آژانس خودروهای برقی را روی دینامومترها آزمایش می کند و آن ها را در چرخه های مختلف آزمایش قرار می دهد. مراحل تست با شارژ کردن خودرو و پارک کردن آن در طول شب شروع می شود. صبح روز بعد، EPA خودرو را روی داینو قرار می دهد و فرآیند تخمین برد را آغاز می کند.

خودروی برقی در چندین چرخه رانندگی شهری و بزرگراهی قرار می گیرد تا زمانی که باتری آن تمام شود و خودرو دیگر قادر به کار نباشد. پس از تکمیل چرخه آزمایش، EPA سپس اعداد محدوده اولیه را در ۰.۷ ضرب می کند تا امتیاز نهایی را برای EV مورد آزمایش قرار دهد. این گونه است که EPA به خودروهای برقی برای مصرف سوخت و مسافت پیموده شده یا MPGe امتیاز می دهد.

WLTP چیست؟

پس از رسوایی دیزل گیت فولکس واگن در سال ۲۰۱۵، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت یک روش آزمایشی جدید برای وسایل نقلیه معرفی کند. سلف WLTP (رویه تست خودروهای سبک هماهنگ جهانی)، که NEDC (چرخه رانندگی جدید اروپایی) نامیده می شود، در دهه ۷۰ توسعه یافت و قبلاً با استانداردهای دیگر منسوخ شده است، چراکه اندازه گیری مصرف و برد NEDC به نتایج تست ترافیک واقعی نیز نزدیک نبود.

با این حال، WLTP با ترافیک واقعی مطابقت دارد، حدود ۲۰٪ ارقام مصرف و محدوده EV بالاتر از NEDC را ثبت می کند. دلیل این شکاف بزرگ بین WLTP و NEDC این است که شرایط تست WLTP بسیار واقعی تر است. WLTP از چرخه‌های رانندگی طولانی‌تر استفاده می‌کند، عوامل واقعی (تهویه مطبوع، وسایل الکترونیکی داخل خودرو و غیره) را در نظر می‌گیرد و ارقام مصرف را از محدوده سرعت وسیع‌تری اندازه‌گیری می‌کند.
همچنین برخی از مشکلات مانند دمای آزمایش به شدت کنترل شده در چرخه آزمایش WLTP وجود دارد. وسایل نقلیه الکتریکی تمایل دارند بخشی از برد خود را در شرایط آب و هوایی سرد از دست بدهند و در نتیجه ارقام برد به طور قابل توجهی کم تر از تخمین WLTP است. این را می توان با گنجاندن چرخه رانندگی در هوای سرد در روش های آزمایش WLTP برطرف کرد.

CLTC چیست؟

در دنیای خودروهای الکتریکی، خودروسازان چینی تنها کسانی هستند که از NEDC برای آزمایش برد خودروهای الکتریکی خود استفاده می‌کنند، آمریکایی‌ها از رتبه‌بندی EPA استفاده می‌کنند، تولیدکنندگان اروپایی و ژاپنی همگی به استاندارد WLTP وابسته هستند، اما چین به تدریج در حال اجرای یک روش جدید تست مصرف سوخت/ برد EV در بازار داخلی خوداست؛ CLTC (چرخه تست خودروی سبک چین). این استاندارد جدید قول داده بود که از NEDC قدیمی دقیق تر باشد.

استاندارد جدید CLTC شامل سه مرحله تست (رانندگی آهسته، متوسط، سریع) است. مراحل تست ۳۰ دقیقه طول می کشد و خودرو در مجموع حدود ۱۴.۵ کیلومتر را طی می کند. CLTC را می توان معادل WLTP خودروسازان چینی در نظر گرفت. تفاوت های قابل توجهی بین WLTP و CLTC نیز وجود دارد. یکی از آن‌ها مدت زمان درحال‌حرکت بودن خودرو هنگام تست مصرف است. در تست های CLTC میزان حرکت دو برابر طولانی تر از NEDC است. چرخه تست CLTC همچنین شامل توقف های بیش تری نسبت به چرخه WLTP است و محدودیت سرعت تست CLTC (114 کیلومتر بر ساعت) کم تر از NEDC و WLTP است.

EPA در مقابل محدوده WLTP

طبق نتایج آزمایش های واقعی، رتبه بندی EPA خودروهای الکتریکی دقیق ترین است. تخمین محدوده EPA تقریباً ۱۱ درصد کم تر از ارقام محدوده WLTP است. به عنوان مثال، یک وسیله نقلیه الکتریکی با برد ۱۰۰ مایل (یا ۱۰۰ کیلومتر) WLTP احتمالاً تخمین برد EPA را در حدود ۸۹ مایل (یا ۸۹ کیلومتر) خواهد داشت که ۱۱ درصد برد کم تر از استاندارد WLTP است.

علاوه بر این که EPA واقعی ترین نتایج را ارائه می دهد، WLTP دومین استاندارد قابل اعتماد برای تعیین برد واقعی یک وسیله نقلیه الکتریکی است. اگر می خواهید برد واقعی خودروهای برقی آینده خود را یاد بگیرید، به دنبال ارقام EPA و WLTP باشید. همان طور که تست‌های رانندگی واقعی نشان دادند، محدوده NEDC و CLTC به داده‌های دنیای واقعی خیلی نزدیک نیستند.

CLTC در مقابل WLTP

طبق منابع چینی، برآوردهای CLTC بیش تر از هر دو رقم WLTP و NEDC است. به عنوان مثال، یک وسیله نقلیه الکتریکی که دارای ۳۹۸ کیلومتر WLTP و ۴۸۴ کیلومتر تخمین برد NEDC است، با پیروی از روش‌های آزمایش CLTC، برد بیش تری (۵۰۹ کیلومتر) کسب کرد. دلیل این امر این است که مقام های چینی می خواستند یک استاندارد آزمایشی جدید ایجاد کنند که جاده های چین، شرایط ترافیکی و عادات راننده چینی را در نظر بگیرد. در نتیجه، استاندارد تست برد EV خوش‌بینانه تری در دست داریم.

همان طور که داده ها نشان می دهد WLTP بسیار دقیق تر از CLTC است. استاندارد جدید محدوده EV که جایگزین NEDC در چین شد، به وضوح خوش بینانه تر از استانداردهای دیگر است. به طور کلی، ارقام محدوده CLTC 15 تا ۲۵ درصد بیش تر از WLTP است. این در حالی است که اکثر سازندگان خودروهای برقی چینی قبلاً استفاده از CLTC را برای نمایش داده های برد شروع کرده اند و حتا تسلا نیز ارقام برد خود را بر این اساس به‌روز کرده است.

CLTC در مراحل اولیه خود است تا به تنها استاندارد تخمین برد در چین، بزرگ ترین بازار خودروهای برقی جهان، تبدیل شود. این بدان معناست که ارقام بیش از اندازه برد EV همچنان برای ما دردسرساز خواهد بود، اما این تنها استاندارد محدوده ای است که عادات رانندگی چینی و شرایط جاده چین را در اولویت قرار می دهد. بنابراین، از این به بعد به خاطر داشته باشید که CLTC در واقع یک تست برد دقیق است، اما فقط در چین. اگر در آن جا زندگی نمی‌کنید، بهتر است تخمین محدوده دیگری برای خودتان پیدا کنید.

برد هر وسیله نقلیه تا حدودی نوسان می کند، زیرا تحت تأثیر سرعت، بار و شرایط آب و هوایی قرار می گیرد، بنابراین رانندگان معمولاً به اعداد مسافت رسمی دست نمی یابند، مگر این که به طور محافظه کارانه رانندگی کنند و سرعت را پایین نگه دارند.

این شرایط در حالی گیج کننده تر می شود که همه خودروسازان نتایج آزمایش ها را به یک اندازه اعمال نمی کنند. به عنوان مثال، پورشه تایکان توربو S دارای امتیاز EPA 323 کیلومتر است، اما این درست نیست رانندگان به راحتی می توانند در رانندگی معمولی در آب و هوای خوب به مسافتی نزدیک به ۴۸۲ کیلومتر در هر شارژ دست پیدا کنند.
برای درک این که چگونه محدوده خودروها تحت روش های مختلف آزمایش همبستگی دارند، تعدادی از خودروهای فروخته شده در تمام مناطق ایالات متحده، اروپا و چین و رتبه بندی EPA ،WLTP و CLTC آن ها بررسی شده است.

این بررسی نتایج جالبی را در اختیار قرار می دهد و درصد تفاوت بین ارقام محدوده رسمی به طور گسترده ای براساس شرکت های مختلف خودروساز و گاهی اوقات نیز بین مدل های یک خودروساز متفاوت است. نتیجه این است که واقعاً روش قابل اعتمادی برای مقایسه چرخه های تست با هیچ دقتی وجود ندارد. با این حال، به عنوان یک قانون سرانگشتی، رقم EPA را با تنها چند درصد تفاوت با آن چه در شرایط دنیای واقعی مشاهده می شود، واقعی ترین رقم در نظر بگیرید. رقم WLTP حدود ۲۲ درصد بیش تر از EPA و عدد CLTC حدود ۳۵ درصد بیش تر از EPA است. CLTC همچنین به نظر می رسد چند درصد بالاتر از NEDC باشد.

به این مطلب رای دهید

Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی