
روز گذشته، فولکسواگن آخرین خودروی خود را در کارخانه درسدن تولید کرد.
این تأسیسات از رده خارج خواهد شد، تجهیزات آن جمعآوری میشود و نیروی کار آن کاهش مییابد. بنا بر گزارش فایننشال تایمز، این مجموعه به دانشگاه فنی Dresden اجاره داده شده تا برای پژوهش و توسعه در حوزههای هوش مصنوعی، رباتیک و میکروالکترونیک مورد استفاده قرار گیرد.
جمعآوری یک کارخانه خودروسازی

این نخستین بار در تاریخ فولکسواگن است که این شرکت یک کارخانه را در آلمان تعطیل میکند. اما احتمالاً آخرین بار نباشد؛ طبق توافقی با اتحادیههای کارگری، فولکسواگن تا پایان این دهه دستکم دو کارخانه دیگر را نیز در خاک آلمان تعطیل خواهد کرد و حداقل ۳۵ هزار نفر را تعدیل میکند.
تولید خودرو در آلمان طی چهار سال گذشته به دلیل افزایش شدید هزینهها، سودآوری خود را از دست داده است؛ بهویژه پس از آنکه آلمان دیگر به گاز طبیعی ارزان روسیه دسترسی ندارد.
کارخانه فولکسواگن در Dresden در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد. از آغاز فعالیت تا سال ۲۰۱۶، این کارخانه سدان لوکس فولکسواگن فائتون را تولید میکرد؛ از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ به تولید خودروی برقی فولکسواگن e-Golf پرداخت؛ و از سال ۲۰۲۱ نیز خودروی برقی فولکسواگن ID.3 در آن تولید میشد.
همزمان با این اتفاقات، برنامه امنیت شغلی فولکسواگن هم تحت بررسی قرار گرفته است. این برنامه در سال ۱۹۹۴ ایجاد و برای جلوگیری از کاهش مشاغل تا سال ۲۰۲۹ طراحی شد.
طبیعی است که اتحادیه صنعتگران آلمان به عنوان بزرگترین اتحادیه صنعتی قاره اروپا، از این برنامه فولکسواگن خشنود نباشد.
نوشته یک اتفاق تاریخی؛ فولکس پس از ۸۸ سال کارخانه خود را در آلمان بست اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید