
در این محتوا به سراغ بررسی و مقایسه دو کراس اوور لوکس مونتاژی آمدهایم؛ اکستریم QX و لوکانو ۸.
فهرست مطالب
کراساوورهای لوکس چینی این روزها رفتهرفته تعدادشان در بازارمان رو به افزایش است. چه آنهایی که برقی و بردافزا هستند و چه آنهایی که اندکی سن و سالدارتر و صرفاً بنزینی اما پرآپشن و جذاب هستند. ما در این محتوا به سراغ بررسی و مقایسه دو کراس اوور لوکس مونتاژی یعنی اکستریم QX و لوکانو ۸ آمدهایم.
شایان ذکر است که هدف این محتوا صرفاً مقایسه فنی و تجهیزاتی دو خودروست، چراکه این دو کراس اوور اختلاف قیمت به نسبت قابل توجهی با یکدیگر دارند.
اکستریم و لوکانو

اکستریم و لوکانو را میتوان دو روی یک سکه دانست که در ایران توسط مدیران خودرو و ماموت خودرو به تولید میرسند.


در یک سمت، اکستریم QX را داریم. خودرویی که در اصل اکسید VX است و در ابتدا نیز با نام اکستریم VX به کشورمان آمد و سپس به دلایل گوناگون، به پسوند QX مزین شد. وی ایکس را میتوان یکی از اصولیترین و درستترین خودروهای چری دانست. کراساووری هفتنفره و مدرن که کاملاً با یک همکاری و همفکری بینالمللی شکل گرفته است؛ از قطعات بوش و AVL گرفته تا گیربکس آیسین ژاپن.


در طرف مقابل، لوکانو ۸ را داریم. این کراساوور در ابتدا با نام تیگو ۹ معرفی شد و سپس به جکو ۸ تغییر نام داد و در ایران هم از زیرشاخه جکو به ماموت رسید و در نهایت به لوکانو مبدل شد. این خودرو نیز در بحث لوکسگرایی و مدرنیته، حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
اگرچه QX یا همان VX در نسخه هفتنفره به ایران آمد، اما لوکانو ۸ تابهحال صرفاً با مدل پنجنفره عرضه شده است و خبری از نمونه هفتنفره آن نیست. هر چند که این خودرو در چین و سایر بازارهای هدف چری، در دو نسخه پنجنفره و هفتنفره در دسترس مشتریان است.
تفاوت امکانات ایمنی و رفاهی


در بحث امکانات هر دو خودرو بسیار دست پر هستند و مواردی همچون سیستمها و رادارهای کمک رانندگی، صندلیهای برقی، گرمکن و سردکن صندلیها، ماساژور، تریم چرمی، سقف شیشهای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شیفتر الکترونیکی، کلاستر دیجیتالی، صندوق برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم پایش سطح هوشیاری راننده، فرمان بر صوتی، سیستم کنارل پایداری و کشش، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژر وایرلس، سنسور نور و باران، حالتهای مختلف رانندگی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و… در هر دو به چشم میآیند.
در این بین، لوکانو ۸ به ستون فرمان برقی، پرده کناری عقب، هدآپ دیسپلی و سیستم تعلیق فعال مجهز است.
در طرف مقابل، QX دارای داشبورد پوشیده شده با مانیتور، پدل شیفترهای پشت فرمان، سیستم صوتی کمی بهتر و صندلیهای ردیف سوم است.
فضای پا و سر در هر دو خودرو در ردیف اول و دوم بسیار خوب است، اما اگر ردیف سوم QX باز باشد، فضای صندوق لوکانو ۸ نسبت به آن وضعیت به مراتب بهتری دارد. در واقع، لوکانو ۸ برای افرادیست که بهجای همسفرِ بیشتر، اسباب سفرِ بیشتری دارند.
مشخصات فنی

اکستریم QX از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره میگیرد. نیروی تولیدی پیشرانه در این خودرو از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته AT به هر چهار چرخ منتقل میشود و این یعنی با یک شاسی بلند دو دیفرانسیل مواجه هستیم.
لوکانو L8 در بحث فنی به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۴۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر را دارد. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه گتراگ به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم AWD را در این خودرو داریم. پیشرانه این خودرو از نوع پاشش مستقیم است.
در بحث فنی و سواری باید گفت پایداری و تعلیق لوکانو بهخصوص در پیچها نسبت به VX سابق و QX فعلی عملکرد کاملاً بهتری دارد، اما از طرفی، گیربکس آیسین اکستریم نسبت به دوکلاچه لوکانو ۸، یک سر و گردن بالاتر میایستد.
نوشته کدام کراساوور لوکس مونتاژی؟ اکستریم QX چه تفاوتی با لوکانو ۸ دارد؟ اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید