
شرکت پیشگام ترابر سیاح یکی از مدعیان واردات تویوتا به کشور است که موفق شده محموله بزرگی از مدل های مختلف این برند ژاپنی را درایران موجود و عرضه کند.
واردات خودرو به کشور در دو سال گذشته سرعت بینظیری داشته و به دنبال این قضیه شرکتها و واردکنندههای زیادی در این زمینه قدم برداشتند و اقدامات لازم برای عرضه خودرو را انجام دادند.
در این میان برند تویوتا از اهمیت بیشتری نسبت به سایر خودروسازان برخوردار بود و مدلها و تعداد زیادی از محصولاتش در سالهای اخیر وارد کشور شدند و به دست مردم و مشتریان رسیدند.
پیشگام ترابر سیاح
شرکت پیشگام ترابر سیاح یکی از واردکنندگان تویوتا به کشور است که اخیراً فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده و تعداد زیادی از مدلهای مختلف این خودروساز را وارد کشور کرده است.
از مهمترین محصولات وارداتی این شرکت میتوان به تویوتا ونزا، کمری (چین و ژاپن)، وایلدلندر و راو ۴ اشاره کرد. بهطورکلی این مجموعه قصد دارد در اولین گام خودروهای ویژه جانبازان را وارد و به دست آنها برساند و سپس به سراغ عرضه در سامانه یکپارچه و برای مردم عادی برود.


در مورد نحوه انجام فرایند PDI و PDS توسط شرکت پیشگام ترابر سیاح باید گفت که انبار مرکزی این مجموعه واقع در جاده مخصوص میزبان خودروهای ترخیص شده از گمرک است تا آمادهسازی آنها جهت تحویل به مشتری انجام شود.
یکی دیگر از نکات مهمی که همه واردکنندهها باید آن خدمت را به مشتری ارائه بدهند بحث تأمین قطعات و خدمات پس از فروش است. شرکت پیشگام دراینرابطه اعلام کرده که در حال راهاندازی شبکه نمایندگیها و عاملیتهای خود در سراسر کشور است تا بتواند بهترین خدمات و سرویسها را در اختیار مشتریان و خریدارانش قرار دهد.
این مجموعه پیشتر در زمینه تأمین و تهیه خودرو از خارج کشور برای دیگر واردکنندگان فعالیت میکرده و بهنوعی رابط میان شرکتهای داخلی و خودروسازان خارجی محسوب میشده. هم اکنون اما پیشگام ترابر سیاح تصمیم گرفته تا علاوه بر تأمین خودرو از خارج، عرضه آنها در داخل کشور و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان را نیز شخصاً انجام دهد.
گالری تصاویر انبار پیشگام ترابر سیاح






مشخصات فنی تویوتا کمری هیبرید

برای نسخه تحت تست این سدان نامآشنا برای ایرانیها اما از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده است که به کمک موتور برقی میتواند حدود ۲۳۰ اسب بخار توان را به گیربکس CVT ساخت آیسین ژاپن طراحی شده برای خودروهای هیبرید (E-CVT) تحویل دهد. لازم به ذکر است کمری تست شده قویترین تیپی است که در ایران حضور دارد.
البته پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی کمری هیبرید قادر است به خودی خود ۱۷۶ اسب بخار توان و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و موتور برقی نیز می تواند ۱۱۸ اسب بخار توان و ۲۰۸ نیوتن متر گشتاور را در اختیار سیستم هیبرید خودرو قرار دهد.
حجم موتور احتراقی | ۲۵۰۰ سی سی ۴ سیلندر |
توان موتور احتراقی | ۱۷۶ اسب بخار |
گشتاور موتور احتراقی | ۲۲۰ نیوتن متر |
توان موتور برقی | ۱۱۸ اسب بخار |
گشتاور موتور برقی | ۲۰۸ نیوتن متر |
توان تجمیعی | ۲۳۰ اسب بخار |
گیربکس | E-CVT آیسین |
محور محرک | دیفرانسیل جلو (FWD) |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۴.۵۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
لاستیک ها | R18 235/45 |
وزن | ۱۶۱۵ |
حجم باک | ۴۹ لیتر |
حداقل شعاع گردش | ۵.۷ متر |
طول * عرض * ارتفاع | ۴۹۱۵ * ۱۸۴۰ * ۱۴۵۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۸۲۵ میلی متر |
مشخصات فنی تویوتا ونزا، راو ۴ و وایلدلندر

برای ونزا، راو ۴ و وایلدلندر، پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر با کد M20C-FKS در نظر گرفته شده است که میتواند حداکثر توان ۱۶۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۷ نیوتن متر را برای به حرکت درآوردن خودرو تولید کند. خروجی موتور در این کراساوورها از طریق گیربکس CVT با ۱۰ دنده مصنوعی و تکنولوژی Direct shift به چرخهای جلو (2WD) یا هر چهار چرخ خودرو (4WD) تحویل داده میشود.
در مورد گیربکس CVT با تکنولوژی Direct shift باید گفت که تویوتا این سیستم انتقال قدرت را طراحی کرده تا راننده در هنگام شروع به حرکت شتاب گیری بهتری را تجربه کند و خبری از کندی گیربکسهای CVT مرسوم نباشد.
پیشرانه | ۱۹۸۷ سی سی تنفس طبیعی |
کد موتور بنزینی | M20C-FKS |
نسبت تراکم | ۱۳ به ۱ |
توان | ۱۶۹ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۷ نیوتن متر |
گیربکس | CVT با ۱۰ دنده مصنوعی و تکنولوژی Direct shift |
حداکثر سرعت | ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی | ۶.۴۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
لاستیک ها | R18 225/60 |
وزن | ۱۵۷۵ |
حجم باک | ۵۵ لیتر |
سیستم تعلیق جلو / عقب | مک فرسون / دابل ویشبون |
طول * عرض * ارتفاع | ۴۷۸۰ * ۱۸۵۵ * ۱۶۶۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۶۹۰ میلی متر |
نوشته پیشگام ترابر سیاح، واردکننده تویوتا به بازار ایران اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید