
پورشه اعلام کرد که مدل جدید 911 turbo S از نسل ۹۹۲.۲ با پیشرانه هیبریدی در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. این خودرو که از باتریهای شرکت وارتا بهره میبرد، قدرتی بیش از مدل قبلی با ۶۴۰ اسب بخار ارائه میدهد، اما با افزایش وزن همراه خواهد بود. این در حالی است که پورشه در حال توسعه مدلهای الکتریکی کیمن و باکستر نیز هست.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، کمپانی پورشه در جریان گزارش مالی نیمه اول سال ۲۰۲۵ خود، از برنامههایش برای معرفی مدل جدید ۹۱۱ توربو اس از نسل ۹۹۲.۲ خبر داد. به گفته الیور بلوم، مدیرعامل پورشه، این خودرو که قرار است تا پایان سال جاری میلادی رونمایی شود، برای اولین بار به پیشرانه هیبریدی مجهز خواهد بود.
این خبر پس از آن اعلام شد که لوتز مشکه، مدیر مالی سابق پورشه، در اکتبر ۲۰۲۴ از هیبریدی شدن توربو اس خبر داده بود. انتظار میرود مدل ۹۱۱ turbo نیز به زودی معرفی شود، در حالی که شایعاتی هم درباره احتمال هیبریدی شدن مدل GT2 RS به گوش میرسد.
مدل جدید ۹۱۱ توربو اس از سیستم T-Hybrid مشابه مدل کاررا GTS استفاده خواهد کرد که شامل یک موتور الکتریکی کوچک با توان ۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر است که درون گیربکس دوکلاچه هشت سرعته (PDK) ادغام شده است. این سیستم از باتریهای لیتیوم-یونی ۱.۹ کیلوواتساعتی تولیدشده توسط وارتا بهره میبرد.
پورشه اخیراً با خرید اکثریت سهام V4Drive GmbH از گروه وارتا، این شرکت را به V4Smart تغییر نام داد و تولید باتریها را در سایتهای الوانگن و نوردلینگن آلمان گسترش داده است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ تعداد کارکنان این دو سایت را به ۳۷۵ نفر افزایش دهد تا پاسخگوی تولید مدلهای هیبریدی جدید ۹۱۱ باشد.
مدل کنونی 911 توربو اس (نسل ۹۹۲.۱) با موتور ۳.۸ لیتری تویینتوربو، ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که نسبت به نسل قبلی خود ۶۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتنمتر افزایش داشته است. شایعات حاکی از آن است که مدل جدید توربو اس با پیشرانه هیبریدی ممکن است قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب بخار و گشتاوری فراتر از ۸۵۰ نیوتنمتر ارائه دهد، که آن را در رقابت با خودروهایی مانند مکلارن آرتورا و شورولت کوروت E-Ray قرار میدهد. با این حال، افزودن سیستم هیبریدی به وزن خودرو اضافه میکند؛ برای مثال، مدل GTS هیبریدی در بازار آمریکا ۴۶.۷ کیلوگرم سنگینتر از مدل قبلی است.
پورشه در حال آزمایش این مدل در پیست نوربرگرینگ است و تصاویر موجود نشان میدهند توربو اس جدید با تغییراتی در طراحی ظاهری، از جمله جلوپنجره با تیغههای عمودی، چراغهای جلوی بهروزشده با فناوری LED ماتریکس و اگزوزهای چهارگانه با طراحی جدید، عرضه خواهد شد. این خودرو همچنان از سیستم چهارچرخ محرک و فناوریهای پیشرفتهای مانند سیستم تعلیق فعال (PDCC) و دیفرانسیل عقب با توزیع گشتاور بهره میبرد. شایعههایی نیز درباره احتمال عرضه یک نسخه «تورینگ» با گیربکس دستی و بدون برخی از فناوریهای پیشرفته شاسی وجود دارد که میتواند برای طرفداران رانندگی خالص جذاب باشد.
در کنار تحولات ۹۱۱، پورشه برنامههای خود را برای خودروهای الکتریکی نیز پیش میبرد. تولید مدلهای ۷۱۸ کیمن و باکستر بنزینی در اکتبر ۲۰۲۵ پایان مییابد و جانشینان الکتریکی آنها پس از معرفی کاین الکتریکی در سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهند شد. برخلاف انتظار اولیه که کیمن و باکستر الکتریکی زودتر معرفی شوند، پورشه اولویت را به کاین الکتریکی داده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است نسل بعدی ماکان بنزینی در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد، اما هیچ نشانهای از تولید مدلهای بنزینی جدید برای کیمن و باکستر وجود ندارد. این تصمیم خطرناک به نظر میرسد، زیرا موتورهای بنزینی، حتا نسخههای چهار سیلندر، همواره نقطه قوت این خودروها بودهاند و حذف گیربکس دستی در نسخههای الکتریکی ممکن است طرفداران سنتی را ناامید کند.
نوشته پورشه 911 توربو اس جدید با پیشرانه هیبریدی در راه است اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید