پست شده در اخبار

واردات لوازم یدکی ماشین سنگین

[ad_1]

فهرست موضوعات در این مقاله

پرسودترین لوازم یدکی ماشین سنگین

دوستان بازرگانی که تصمیم دارند به عنوان واردکننده لوازم یدکی خودرو وارد عرصه تجارت شوند و می خواهند لوازم یدکی های مربوط به ماشین های سنگین را وارد کشور کنند، نیاز است به خوبی نسبت به این مسئله آگاه باشند که اصلا وارد کردن کدامیک از قطعات یدکی این مدل ماشین ها برایشان می تواند یود بیشتری داشته باشد.

بیشتر قطعاتی که برای این مدل ماشین ها از کشورهای دوست و همسایه وارد ایران می شوند و سود بسیار خوبی هم دارند شامل: لنت، لاستیک، صفحه کلاچ، پمپ، جعبه دنده و… می باشند. در ادامه به اختصار برایتان توضیح داده ایم که این قطعات را می توانید از چه کشورهایی وارد کنید و چرا واردات آنها سودآورتر از سایر قطعات یدکی خودرو می باشد.

واردات لاستیک ماشین سنگین

اولین مورد از قطعات یدکی ماشین سنگین برای واردات که سود بسیار مناسبی هم دارد، لاستیک است که عمدتا واردات این کالا از کشورهایی مانند: چین، هند، کره، امارات، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

برای وارد کردن این کالا، آنچه که بسیار حائز اهمیت می باشد توجه کردن به تاریخ مصرف تایرها و کیفیت آنها می باشند که از قدرت ترمزگیری و استاندارد لازم برخوردار باشند. پس، قبل از آنکه برای واردات لاستیک های ماشین سنگین اقدام کنید حتما موارد عنوان شده را بررسی کنید.

وادات کلاچ خودرو

یکی دیگر از قطعات یدکی ماشین سنگین برای واردات، کلاچ خودرو است که از جمله مهمترین قطعات در خودروهای سنگین به شمار می آید. با در نظر گرفتن این موضوع که ضریب اصطکاک بالای صفحه کلاچ باعث می شود که امکان آسیب دیدن آن زیاد شود پس باید در زمان خرید و وارد کردن آن به کشور باید به کیفیت کالایی که قصد خرید آن را دارید توجه زیادی داشته باشید.

واردات این قطعه برای ماشین های سنگین بیشتر از کشورهای چین، آلمان و کره  که جزء بهترین کشورها برای واردات کلاچ خودروهای سنگین هستند انجام می شود.

واردات لنت

اما، آخرین مورد از قطعات یدکی برای ماشین های سنگین که با وارد کردن آن می توانید سود مناسبی بدست آورید لنت است. واردات لنت برای خودروهای سنگین از کشورهای چین و کره که بیشترین سهم بازر جهانی تولید لنت را به خود اختصاص داده اند انجام می شود.

واردات لوازم یدکی ماشین سنگین

مراحل کلی و الزامات واردات لوازم یدکی ماشین سنگین

روش حمل و نقل لوازم یدکی سنگین

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم واردات لوازم یدکی ماشین سنگین، یک فرآِند پیچیده است که نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. یکی از دیگر موارد بسیار مهمی که باید در زمان واردات لوازم یدکی خودرو به آن توجه زیادی داشته باشید مسئله حمل و نقل کالاها برای ارسال به کشور می باشد.

همانطور که می دانید روش های حمل و نقل بین المللی متنوع هستند و هر یک به نوبه خود دارای مزایا و معایبی می باشند که بسته به نوع کالاهای وارداتی خود و هزینه ای که برای این مرحله از واردات در نظر گرفته اید می توانید مناسبترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید.

در رابطه با انتخاب بهترین روش حمل و نقل برای واردات لوزام یدکی ماشین سنگین به کشور باید بگوییم که اغلب بازرگانان از روش های زمینی و دریایی برای ارسال این کالاها به کشور استفاده می کنند.

البته چنانچه زمان برای بازرگانی که در این حوزه فعالیت دارند دارای اهمیت باشد می تواند از روش حمل و نقل هوایی نیز برای ارسال قطعات یدکی ماشین سنگین به ایران استفاده کند. این روش به مراتب بهتر از روش دریایی است و امنیت بیشتری هم دارد.

نکته بسیار مهم بعدی که باید بدانید این است که برخی از قطعات یدکی خودروهای سنگین نیاز به تایید سازمان استاندارد دارند تا بتوانید روند وارد کردن آنها را به کشور طی کنید. پس حتما لیست کالاهای وارداتی خود را با لیست استاندارد مقایسه کند تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

لوازم یدکی ماشین سنگین

پرسودترین لوازم یدکی ماشین سنگین

مجوزهای قبل از ثبت سفارش

  • کارت بازرگانی: اولین و مهم‌ترین مجوز برای واردات هر کالایی، کارت بازرگانی معتبر است.
  • مجوز ثبت سفارش: برای واردات لوازم یدکی کامیون و تریلی، باید از طریق سامانه جامع تجارت خارجی، ثبت سفارش انجام دهید.
  • گواهی استاندارد: برای برخی از لوازم یدکی کامیون و تریلی، مانند تایر، نیاز به اخذ گواهی استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران دارید.
  • مجوزهای موردی: برای برخی از لوازم یدکی، مانند قطعات یدکی مربوط به سیستم‌های ایمنی، نیاز به اخذ مجوزهای موردی از مراجع ذیصلاح مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارید.

مجوزهای بعد از ثبت سفارش

  • گواهی مبدأ: این گواهی توسط کشور صادرکننده لوازم یدکی صادر می‌شود و نشان‌دهنده اصالت و کیفیت کالا است.
  • بارنامه: بارنامه سندی است که توسط شرکت حمل و نقل صادر می‌شود و مشخصات بار، مبدا و مقصد، و سایر اطلاعات مربوط به حمل و نقل را شامل می‌شود.
  • بیمه نامه: برای حمل و نقل لوازم یدکی کامیون و تریلی، نیاز به اخذ بیمه نامه دارید.
  • گواهی بازرسی: قبل از ترخیص کالا از گمرک، باید توسط یک شرکت بازرسی مورد تأیید گمرک، بازرسی و گواهی بازرسی صادر شود.
  • مجوزهای گمرکی: برای ترخیص کالا از گمرک، باید مجوزهای لازم از گمرک جمهوری اسلامی ایران را اخذ کنید.

علاوه بر دسته بدنی مجوزهایی که برای واردات قطعات یدکی ماشین سنگین به آنها نیاز است و در پاراگراف قبل اشاره کردیم سه مجوز مهم دیگر هم نیاز است که عبارتند از: مجوز فنی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی بدون انتقال ارز ، مجوز فنی کمیسیون ماده ۱ سازمان توسعه تجارت برای کالاهای کارکرده و مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی و تخصیص ارز.

هزینه واردات لوازم یدکی

هزینه واردات لوازم یدکی به عوامل مختلفی از قبیل حجم خرید، روش حمل و نقل و هزینه‌های مربوط به گمرک و ترخیص لوازم یدکی سنگین بستگی دارد. شما دوستان بازرگانی که در صدد هستید تا راهی برای کاهش این هزینه ها پیدا کنید می توانید با انتخاب کشور مبدا مناسب هزینه‌های حمل و نقل و همچنین حقوق گمرکی را کاهش دهید.

واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین

مجوزهای لازم برای واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بوده تا در مطلب فوق آنچه که می بایست درباره واردات لوازم یدکی ماشین سنگین بدانید از مراحل انجام کار گرفته تا  روش حمل و نقل، هزینه های واردات، مجوزهای مورد نیاز برای واردات و… را در اختیارتان قرار دهیم تا با اطلاعاتی که دارید راحتر بتوانید در تجارت خود موفق شوید.

سوالات مربوط به واردات لوازم یدکی ماشین سنگین

1مجوزهای لازم برای واردات لوازم یدکی ماشین سنگین کدامند؟

مجوز ثبت سفارش از وزارت صمت، گواهی بازرسی و استاندارد، مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (برای برخی قطعات خاص)، اخذ کد تعرفه گمرکی و پرداخت عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده.

2 بهترین کشورها برای واردات لوازم یدکی ماشین سنگین کدامند؟

چین، ترکیه، امارات و آلمان.

3در واردات لوازم یدکی ماشین سنگین چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

انتخاب یک شرکت بازرگانی معتبر، استعلام قیمت از چندین تامین کننده، بررسی کیفیت کالا قبل از خرید، اطمینان از اصالت کالا و برند و رعایت قوانین و مقررات مربوط به واردات.

[ad_2]

Source link

نظر (1)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی