پست شده در کارایی معرفی خودرو موتور و پیشران

معرفی تویوتا فور رانر (4Runner) مدل 2025؛ تاکوما در قامت یک اس یو وی

[ad_1]

معرفی تویوتا فور رانر (4Runner) مدل 2025؛ تاکوما در قامت یک اس یو وی

کمپانی معظم تویوتا امروز به صورت رسمی از نسل جدید تویوتا فور رانر ۲۰۲۵ رونمایی کرد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

پس از گذشت پانزده سال، زمان آن رسیده بود که تویوتا بالاخره نسل جدید شاسی‌ بلند آفرودی فور رانر را معرفی نماید. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این خودرو بر اساس پیکاپ تاکوما ساخته شده و اشتراکات فراوانی با آن دارد تا جایی که بخش جلویی خودرو کاملا با همتای پیکاپ یکسان است. فور رانر جدید حالا به شاسی‌ بلندی سه ردیفه مبدل شده تا در بازار آمریکا با نسل جدید لندکروزر ۲۵۰ یا همان پرادو که به‌ صورت دو ردیفه عرضه می‌شود همپوشانی نیابد. از طرفی فور رانر را می توان یک سکویا در ابعادی کوچک تر و با ذاتی آفرودی تر قلمداد کرد.

طراحی ظاهری تویوتا فور رانر

در بخش دماغه خودرو همان سبک و سیاق طراحی تاکوما را شاهد هستیم و تنها سپر نسبت به نسخه پیکاپ قدری تفاوت دارد. این سبک طراحی جدید تویوتا برای خودرو های آفرودی اش را پیشتر در سکویا و تاندرا نیز دیده بودیم.

در نمای جانبی نیز ظاهری کاملا تنومند را شاهدیم و شیشه جانبی عقب به صورت یک سنت نانوشته مانند نسل گذشته ۴رانر، طراحی شده است.

به دلیل اوورهنگ‌ های کشیده‌ تر، زوایای حمله و فرار فورانر جدید به ترتیب به ۳۲ و ۲۴ درجه کاهش پیدا کرده است درحالیکه این اعداد در نسل قبلی به ترتیب ۳۳ و ۲۶ درجه بودند.

برای نسل جدید فور رانر، نسخه جدیدی به نام تریل‌ هانتر ارائه می شود که درواقع تریم آفرود سنگین این خودرو محسوب می شود. این نسخه با ویژگی‌ هایی مثل اسنورکل، جلوپنجره با تریم برنزی، باربند، چراغ ال ای دی خطی روی سپر، کمک‌ فنرهای ۲.۵ اینچی، اینورتر ۲۴۰۰ واتی، ریل‌های محافظ رکاب و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین تویو کانتری و… همراه خواهد بود. این نسخه فقط با پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود.

شیشه عقب فور رانر نیز برای مصارف شکار، پلیس، دسترسی به صندوق بار از بیرون و… به صورت برقی باز و بسته می شود. ظرفیت یدک کشی فورانر جدید از ۲۲۷۰ کیلوگرم به ۲۷۲۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده که برابر با پرادو جدید است.

کابین و امکانات رفاهی

در داخل تویوتا فور رانر ۲۰۲۵ شاهد همان کابین پیکاپ تاکوما هستیم که در تیپ‌های پایه با نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و کلاستر ۷ اینچی دیجیتالی ارائه می‌شود اما در تیپ‌های بالاتر این نمایشگرها به ترتیب به ۱۴ و ۱۲.۳ اینچی ارتقاء پیدا می‌کنند. تریم دو رنگ کابین و قطعات دکوراتیو عضلانی نیز از دیگر ویژگی های ۴رانر جدید محسوب می شوند.

در تیپ فول این خودرو موسوم به پلاتینیوم، امکاناتی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، تریم چرمی، اسپیکر پورتابل روی داشبورد، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیشه برقی عقب، کرال کنترل، دستیار فعال رانندگی، سیستم تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سیستم ارتقا یافته مالتی ترین، دیفرانسیل لغزش محدود و… به چشم می آیند.

مشخصات فنی تویوتا فور رانر ۲۰۲۵

برای فور رانر ۲۰۲۵ از پیشرانه ۴ سیلندر تاکوما بهره گرفته شده است که یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در دو گونه معمولی و هیبریدی است. نسخه معمولی تاکوما ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می کند و این اعداد در نمونه هیبریدی به ۳۲۶ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتن متر افزایش می یابند. انتقال نیرو در هردو نسخه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

تویوتا فور رانر در نسخه‌ های محرک عقب، چهار چرخ محرک پارت تایم و چهار چرخ محرک فول تایم برای مشتریان قابل سفارش گذاری خواهد بود. نسخه‌ چهارچرخ محرک به دیفرانسیل لغزش محدود خودکار نیز تجهیز شده است. یکی دیگر از ویژگی‌ های ۴رانر مدل ۲۰۲۵ برخورداری از آنتی‌ رول بار قطع شونده در جلو است که مشابه آن در پرادو نیز بکار رفته است و سبب افزایش انعطاف چرخ‌ ها در مسیر های آفرودی می‌شود.

سوالات متداول

تویوتا فور رانر ۲۰۲۵ چه مشخصاتی دارد؟

رای فور رانر ۲۰۲۵ از پیشرانه ۴ سیلندر تاکوما بهره گرفته شده است که یک واحد ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در دو گونه معمولی و هیبریدی است. نسخه معمولی تاکوما ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می کند و این اعداد در نمونه هیبریدی به ۳۲۶ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتن متر افزایش می یابند.

تویوتا فور رانر ۲۰۲۵ چه امکاناتی دارد؟

در تیپ فول این خودرو موسوم به پلاتینیوم، امکاناتی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، تریم چرمی، اسپیکر پورتابل روی داشبورد، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیشه برقی عقب، کرال کنترل، دستیار فعال رانندگی، سیستم تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سیستم ارتقا یافته مالتی ترین، دیفرانسیل لغزش محدود و… به چشم می آیند.

به این مطلب رای دهید

[ad_2]

Source link

نظر (1)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی