
MAEXTRO یا ماکسترو S800 یکی از لوکس ترین سدان های چینی است که امکانات حیرت آور و بسیار زیادی را در اختیار هر ۴ سرنشین خودرو قرار می دهد. این خودرو به راحتی می تواند با آخرین نسخه مرسدس بنز S کلاس رقابت کند.
فهرست مطالب
دو کمپانی JAC و هوآوی (Huawei) در سال ۲۰۲۴ برندی را با نام ماکسترو یا MAEXTRO راهاندازی کردند تا بتوانند محصولاتی کاملاً لوکس و با پیشرانه برقی روانه بازار چین کنند و معادلات رقبایشان را به هم بزنند.
این شرکت در سال گذشته مدل S800 را برای اولینبار رونمایی و معرفی کرد تا رقیبی جدی برای مرسدس بنز S کلاس در بازار چین باشد و بتواند با قیمت فروش کمترش، بازار لوکسترین سدان آلمانی را خراب کند.
نسخه فول آپشن ماکسترو S800 با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار به فروش میرسد که این قیمتگذاری در مقایسه با دیگر سدان های لوکس، بسیار مناسب به نظر میرسد و همین ویژگی است که موجب میشود میزان تقاضا برای دیگر خودروهای بزرگ در بازار چین تهدید شود. در نتیجه به همین دلیل چینیها معتقدند مدل S800 رقیبی تمامعیار برای مرسدس S کلاس میباخ خواهد بود.
در ادامه به سراغ معرفی کامل مدل S800 از جوینت ونچر هوآوی و JAC یعنی ماکسترو (MAEXTRO) خواهیم رفت؛ زیرا احتمال حضور این سدان در بازار ایران بسیار بالاست و ازاینرو آشنایی با S800 خالیازلطف نیست.
ویدیو معرفی ماکسترو S800
.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}
ماکسترو S800


ماکسترو یا به زبان لاتین Maextro S800 دارای ۵۴۸۰ میلیمتر طول، ۲۰۰۰ میلیمتر عرض و ۱۵۳۶ میلیمتر ارتفاع است. فاصله بین دو محور آن هم ۳۳۷۰ میلیمتر است. به گفته ریچارد یو، رئیس واحد خودروهای هوآوی، اعداد مذکور باعث شدهاند این خودرو از ۹۹.۹۹ درصد مدلهای موجود در بازار بزرگتر باشد؛ بنابراین باید گفت که S800 بهعنوان یک سدان کلاس D+ طبقهبندی میشود.
شاید در نگاه اول رینگهای S800 به دلیل شباهت بسیار زیاد به رینگهای میباخ کمی عجیب به نظر برسند؛ اما بهتر است بدانید که شباهت موجود میان این دو خودرو فقط در همین بخش خلاصه میشود و دیگر قسمتهای سدان معروف ماکسترو کاملاً حس و حال متفاوتتری را به راننده و سرنشینان هدیه میدهد. لازم به ذکر است که این موضوع به معنی برتری ماکسترو نسبت به بنز نیست؛ بلکه بیانگر تفاوتهایی است که میان آن دو به چشم میآید.
در بخش بدنه ماکسترو S800 تقریباً تمام خطوط سیال و روان هستند و خبری از بدنه جعبهای شکل نیست. نکته دیگر آن که روی نورپردازیهای چراغها و بخشهای دیگر بدنه S800 به طور ویژه کار شده است. به طور مثال، چراغهای جلو و عقب نورپردازی مشابه کهکشان راه شیری دارند و همین ظرافت به طرز حیرتانگیزی روی دستگیره درها نیز کار شده است.
فضای داخلی و امکانات حیرتآور S800


از فضای داخلی ماکسترو S800 باید به دو صندلی مجزای عقب و سقف کهکشانی، ۳ نمایشگر بزرگ داشبورد جلو و نمایشگر نمای جانبی، سیستم خودران سطح ۳، ماساژور صندلی های جلو و عقب، گرمکن و سردکن صندلی ها، تنظیم برقی صندلی ها در هر دو ردیف، یخچال داخل کابین، سیستم کنترل پایداری و کشش، درهای وکیوم دار و… اشاره کرد.
مشخصات فنی

برای نسخه حاضر در ویدیو معرفی از سه موتور برقی استفاده شده است که دو موتور برای هر چرخ محور عقب و یک موتور نیز برای محور جلو تولید توان و گشتاور میکند. از طرفی دیگر باتوجهبه EREV یا بردافزا بودن ماکسترو S800، پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربو 4 سیلندر نیز در زیر کاپوت این سدان لوکس چینی قرار میگیرد که وظیفه آن فقط شارژکردن باتری خودرو است.
در نهایت هر سه موتور برقی میتوانند حدود ۸۵۰ اسب بخار توان را برای حرکت خودرو فراهم کنند و موجب شتاب گیری ۴.۷ ثانیهای این غول ۲۸۰۰ کیلویی شوند.
گالری تصاویر





نوشته ماکسترو S800؛ سدانی لوکس با امکاناتی فراتر از بنز S کلاس + ویدیو معرفی اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید