
به تازگی نسخه فیس لیفت آریزو ۶ جی تی که از این پس تحت عنوان Z6 GT در ایران شناخته خواهد شد، در چین رویت گردید.
چندی پیش بود که طرحی از نسخه جدید و فیس لیفت چری آریزو شش جی تی یا عبارت دقیق تر Z6 GT در ایران ثبت شد و تصاویر آن نیز در فضای مجازی انتشار یافت؛ حال این خودرو تحت برند چری در خود چین و مشخصا شهر ووهو رویت شده و چینی ها از آن به عنوان نسخه جدید آریزو ۵ یاد می کنند. لازم به توضیح است که آریزو ۶ از نسخه پرو تا به امروز که به مرحله GT رسیده است، در اصل فیس لیفتی سنگین از آریزو ۵ محسوب می شود و این سدان در برخی بازار ها با همان نام آریزو ۵ و در برخی دیگر از بازار ها مانند ایران تحت عنوان آریزو ۶ شناخته می شود.
فونیکس Z6 GT جدید

در ماه آگوست، فروش شرکت خودروسازی چری از ۲۳۰ هزار دستگاه فراتر رفت که نسبت به سال گذشته رشد ۱۲.۳ درصدی را نشان میدهد. برای پشتیبانی بیشتر از این روند صعودی، قرار است خودروی جدید آریزو ۵ در این کشور و در بازار های هدف کمپانی چری عرضه شود. این نسخه با طراحی کاملاً جدید در بخش جلویی، چراغهای عقب یکپارچه، کابینی مجهز به دو صفحهنمایش و احتمالاً همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی یا ۱.۵ و ۱.۶ لیتری توربوشارژ به بازار خواهد آمد.

با توجه به تصاویر طراحی بدنه، آریزو ۶ جدید یا فونیکس Z6 جدید به یک جلوپنجره هشت ضلعی خاص مجهز خواهد شد که درون آن از المانهای زنجیر مانند استفاده شده است. با قرار گرفتن لوگو در قسمت بالایی، این ترکیب، ظاهری چشمنواز ایجاد میکند که شباهت زیادی به فورد فوکوس و حتی برخی محصولات کمپانی هیوندای دارد. ورودی های هوای بزرگ و اغراق شده در دو طرف نیز حس اسپرتی خودرو را تقویت میکنند. علاوه بر این، چراغ های LED جدید با طراحی برگرفته از برگ درخت بید (به گفته تیم طراحی چری) و شیب رو به بالا، جلوه تهاجمی خودرو را حفظ کرده و چراغهای روشنایی روز “L” شکل درون آن، تجربه بصری مشابه با لکسوس ES را به نمایش میگذارند.
طراحی نمای جانبی خودرو همچنان از فرم سهجعبهای با شیب ملایم استفاده میکند که همراه با خط کمر سهبعدی و رو به بالا و طراحی اسپویلر کوچک، حالتی پرانرژی و پویا ایجاد کرده است. باید گفت به طور کلی نمای جانبی و پشت خودرو نسبت به آریزو ۶ جی تی فعلی، تفاوت آنچنانی نکرده است.
از نظر ابعاد بدنه هم نسبت به قبل به جز در خصوص طول کلی خودرو به دلیل طراحی سپر متفاوت، نسبت به نمونه فعلی تفاوتی نخواهیم داشت.
فضای کابین و امکانات

فضای داخلی طبق تصاویر منتشره، مشابه آریزو ۶ GT خواهد بود و باید دید آیا در ایران همچنان با تریم مشکی مارون عرضه خواهد شد یا مانند نسخه رویت شده در چین، به صورت یکدست مشکی به بازار می آید.
مانیتور و کلاستر یکپارچه، سیستم خودران سطح دو پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس Shift by Wire، پد شارژر وایرلس، سیستم فرمان پذیری صوتی، غربیلک فرمان جدید، گرمکن صندلی های جلو و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات آریزو ۶ جی تی به حساب می آیند.
مشخصات فنی
برای فونیکس زد ۶ جی تی در ایران همچون گذشته از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ پرو استفاده خواهد شد. این پیشرانه می تواند ۱۹۷ اسب بخار توان و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید نماید. در نهایت توان و گشتاور خروجی به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) تحویل داده می شود و به چرخ های جلو می رسد.
نوشته فونیکس Z6 GT فیس لیفت مشاهده شد اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید