
کمپانی فولکس به تازگی از نسل جدید تی راک پرده برداشته است.
فهرست مطالب
فولکس واگن تی راک (Volkswagen T-Roc) را می بایست کراس اووری جذاب و جمع و جور از برند مشهور آلمانی دانست که تمام ژن های فولکس را به خوبی به ارث برده است و حالا در نسل جدید نسبت به نسل فعلی که ما در کشورمان دیده ایم، جسورتر و جذاب تر نیز شده است. آیا پای این نسل هم به ایران باز خواهد شد؟
فولکس تی راک جدید


از زمانی که بیتل کنار گذاشته شد، گلف پرفروش ترین مدل فولکس واگن بوده است. با این حال، حالا جایگاه آن با تهدیدی جدی از سوی نسخه شاسی بلندش یعنی تی راک مواجه شده است. از زمان معرفی اولین نسل در اواخر سال ۲۰۱۷ تاکنون، بیش از دو میلیون دستگاه از این خودرو به فروش رسیده و اکنون نسل دوم آن رسماً معرفی شده است؛ کراس اووری جمع و جور که حالا طراحی شارپ تری هم به خود گرفته است.
مدلی که در تصویر میبینید و رونمایی شده، نسخه R Line، یعنی بالاترین تیپ تی راک ۲۰۲۶ است که تقریباً تمام ویژگیهای رایج در طراحی خودروهای امروزی را دارد. این خودرو به نوارهای نورانی متصل کننده چراغ ها در جلو و عقب، خروجیهای اگزوز غولپیکر اما غیرواقعی، لوگوهای نورانی و حجم زیادی از تزیینات و قطعات دکوراتیو مشکی پیانویی مجهز شده است. تنها نکته عجیب، محل قرارگیری لوگوی R روی سپر جلوست که کاملاً توی ذوق میزند.

مدل جدید بزرگتر از قبل شده است. این خودروی خانوادگی کامپکت اکنون ۴۳۷۳ میلی متر طول دارد که ۱۲۲ میلی متر بلندتر از قبل است. برای بهبود فضای پای سرنشینان عقب، بخشی از این افزایش طول به فاصله بین دو محور اختصاص یافته و فاصله محورها اکنون به ۲۶۳۱ میلی متر رسیده، که ۲۸ میلی متر بیشتر از نسل قبلی است.
داخل کابین


فولکس واگن می گوید کیفیت متریال داخلی تی راک جدید همسطح مدل های رده بالاتری چون تیگوان شده است. داشبورد پلاستیکی و خشک نسل قبل، جای خود را به سطوح پارچهای باکیفیت، چرم مصنوعی و نورپردازی داخلی داده است.
در قسمت مرکزی و بالاترین نقطه داشبورد، یک نمایشگر ایستاده قرار دارد که در کنار یک کلاستر دیجیتالی، اتمسفر مدرنی را فراهم کرده اند. هر چند کنترلهای تهویه و صدا همچنان لمسی هستند، اما دکمههای فیزیکی روی فرمان و یک کنترلر چرخان جدید روی کنسول مرکزی، کار با سیستم های خودرو را را آسانتر کرده اند. فضای صندوق بار نیز اکنون به ۴۶۵ لیتر رسیده است.
به عنوان نکته آخر نیز می توان گفت که فولکس واگن از یک دسته دنده ستونی برای تی راک جدید استفاده کرده که این امکان با حذف جعبه دنده دستی شش سرعته فراهم شده است. نسل دوم تی راک فقط با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه عرضه خواهد شد.
مشخصات فنی
خریداران در حال حاضر فقط میتوانند یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری با فناوری هیبرید ملایم انتخاب کنند که در مدل پایه ۱۱۴ اسب بخار و در تریم های بالاتر ۱۴۸ اسب بخار قدرت تولید می کند. هر دو موتور با گیربکس هفت سرعته DSG جفت میشوند و نیرو را به چرخ های جلو منتقل میکنند. دو پیشرانه هیبریدی کاملاً جدید نیز در راه هستند، اما آنها هم دیفرانسیل جلو باقی میمانند. برای کسانی که به قابلیت 4Motion نیاز دارند، یک موتور بنزینی بزرگتر ۲ لیتری عرضه خواهد شد. نسخه تمامبرقی تی راک فعلاً در برنامه نیست.
نوشته فولکس واگن تی راک ۲۰۲۶؛ جذاب تر و جسور تر از قبل اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید