
کمپانی چری راهکار تازهای برای تسریع نفوذ خود در بازارهای فرانسه و اروپا یافته است؛ این برند قصد دارد با هدفگیری شرکتها و ناوگانهای خودرویی بزرگ، جایگاه خود را در بازار اروپا تقویت کند.
در حالی که ورود به بازارهای خودرویی اروپا برای شرکتهای آسیایی اغلب با چالشهایی چون شبکه گسترده فروش، برندینگ و انطباق با مقررات همراه است، چری تصمیم گرفته است مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد. به جای تمرکز صرف بر مصرفکننده خصوصی، این خودروساز مسیر هوشمندانهتری را انتخاب کرده؛ همکاری با شرکتهای اجارهدهنده خودرو و ناوگانهای بزرگ بهمنظور عرضه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی در بازارهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک، لهستان و لوکزامبورگ. این گام، ضمن کاهش ریسک و دشواریهای راهاندازی گسترده نمایندگیها، امکان دسترسی سریعتر به بازارهای خودرویی و ایجاد ارتباط تجاری با شرکتها را فراهم میآورد.
چری و اروپا
چری از طریق زیرمجموعههای خود یعنی Omoda و Jaecoo، شرایط همکاری با Ayvens، یکی از بازیگران جهانی در حوزه اجاره بلندمدت (LLD) ناوگانهای شرکتی، را فراهم کرده است. این همکاری در هفت کشور اروپایی برنامه ریزی شده است. فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک، لهستان و لوکزامبورگ.
با تمرکز بر کانال B2B، چری قصد دارد تا از مسیر شرکتها وارد بازار شود؛ چرا که این بخش از بازار نهتنها حجم ثبتنامهای سنگینی دارد (مثلاً ۵۶٪ در فرانسه) بلکه بهدلیل قراردادهای بلندمدت، وفاداری و بازگشت سرمایه بهتری نیز دارد.
این استراتژی، ورود کمهزینهتر به بازار اروپا را ممکن میسازد؛ چرا که راهاندازی شبکه فروش و خدمات گسترده تا حد زیادی پیچیده و زمانبر است، اما با هدفگیری شرکتها و ناوگانها، چری میتواند سریعتر دیده شود، خدمات خود را آزمایش کند و اعتماد بازار را جلب نماید.
در گام نخست، این برند در فرانسه تنها با خودروهای هیبریدی یا پلاگین هیبریدی مانند جکو ۵، جکو ۷، اومودا ۵ و اومودا ۷ وارد خواهد شد. گامی کاملاً همسو با سیاستهای زیست محیطی اروپایی و امکان بهینه سازی مالیاتی ناوگانها.
چری که بزرگترین صادرکننده خودروی چین با بیش از ۱٫۱۴ میلیون دستگاه به خارج از این کشور است، اکنون به بازار اروپا که تا پیش از این حضور پررنگی نداشت، بهعنوان «آخرین قله» نگاه میکند.
نوشته سهم خواهی تازه چری از بازار خودرویی اروپا اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید