
شب گذشته آرین پارس موتور از دو محصول جدید برند لاماری در مجموعه شهر آفتاب تهران رونمایی کرد؛ نئو و هیرکانی در راه بازار.
فهرست مطالب
پای چری و زیرشاخه هایش به آرین پارس موتور هم باز شد. بله درست خواندید؛ لاماری در جدیدترین اقدام خود، دو محصول از کایی چین را به عنوان محصولات جدید برندش رونمایی کرد. همانطور که میدانید کایی یکی از زیرشاخه های قدرتمند چری محسوب میشود و لاماری هیرکانی در اصل کایی X7 و نئو همان کایی X3 هستند. شب گذشته در مجموعه شهر آفتاب، آرین پارس موتور طی مراسمی بسیار باشکوه و در تراز بین المللی، از این دو محصول جدید رونمایی کرد.
لاماری نئو

همانطور که عنوان شد، لاماری نئو در اصل همان کایی X3 است و خوشبختانه آرین پارس موتور برای مونتاژ این محصول، به سراغ آخرین و جدیدترین فیسآن رفته است.
نئو یک کراس اوور ساب کامپکت در سبد محصولات آرین پارس موتور به حساب میآید که قرار است با خودروهایی همچون فلو از زیرشاخه لاماکوی آرین پارس موتور و همچنین کراس اوورهایی نظیر کی ام سی X5، ریرا و ام وی ام X5 به رقابت بپردازد.


این خودرو در بخش فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است و قدرت تولیدی از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. شایان توجه است که این موتور و گیربکس دقیقاً مشابه با ام وی ام X55 پرو، آریزو ۵ اسپرت و حتا ریسپکت گروه بهمن است.


از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو میتوان به چهار عدد ایربگ، گرمکن جلو، صندلی برقی راننده، سقف شیشه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سنسور نور و باران، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تریم چرمی، اتوهلد و ترمز پارک برقی و… اشاره کرد.
لاماری هیرکانی

لاماری هیرکانی را میتوان دقیقاً مانند ایما، محصولی با طراحی خاص و ظرافت های مجذوبکننده دانست. کراس اووری هفتنفره که سعی شده است با طراحی خاص بدنه تا حد ممکن متفاوت جلوه کند.
لاماری هیرکانی در واقع نسخه ریبجشده از کایی X7 یا کایی Kunlun است که اشتراک بسیار زیادی با تیگو ۸ پرو دارد.


هیرکانی در بخش فنی به همان پیشرانه نامآشنای ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز است، اما اینبار این پیشرانه بهجای ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۸۳ اسب بخار و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و این قدرت و گشتاور از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخهای جلوی هیرکانی انتقال پیدا میکند. سیستم تعلیق هیرکانی در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.


در این خودرو امکاناتی همچون شش کیسه هوا، کروز کنترل، شیفتر الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، اتوهلد، سنسور پارک، حالت های رانندگی، گرمکن فرمان، سقف پانورامیک، صندلی های برقی جلو، گرمکن و سردکن جلو، گرمکن عقب، سنسور نور و باران، استارت و ورود بدون کلید، کلاستر دیجیتالی، مانیتور بزرگ و… لحاظ شده است.
نوشته رونمایی از دو محصول جدید لاماری؛ نئو و هیرکانی در راه بازار اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید