
داچیا لوگان فیسلیفت ۲۰۲۵؛ نسل سوم سدان محبوب داچیا با ظاهری جدید و تجهیزات بیشتری عرضه میشود.
نسل سوم لوگان، که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، اکنون بهروزرسانی جدیدی دریافت کرده است تا حضور خود را در بازار با قدرت بیشتری ادامه دهد. در ادامه نگاهی داریم به ویژگی های جدید این خودرو که علیرغم زیرساختهای تمام فرانسوی، در فرانسه عرضه نمیشود بلکه توسط یک واردکننده به این کشور وارد میشود.
پیشینه لوگان و اندکی در خصوص مدل فیس لیفت
در سال ۲۰۰۴، خودروی داچیا لوگان (Dacia Logan) باعث شد این خودروساز رومانیایی در خارج از بازار محلی خود ،که پیشتر تنها شامل کشورهای اروپای شرقی میشد، شناخته شود. این خودرو باعث شد اتومبیلی مقرونبهصرفه برای عموم مردم اروپا در دسترس باشد. با این حال، لوگان در سال ۲۰۲۰ از بیشتر بازارهای قاره اروپا کنار رفت تا مسیر خود را در بازارهای بینالمللی ادامه دهد. پس از نخستین فیسلیفت در سال ۲۰۲۲، اکنون لوگان با دومین بهروزرسانی خود و همزمان با بازطراحی مدلهای ساندرو، استپوی و جاگر (Jogger) عرضه میشود. همانطور که انتظار میرفت، فرانسه همچنان از عرضه این نسخه سوم و تازهفیسلیفتشده بیبهره است، مگر آنکه شرکت فرانسوی بورل (Borel) تصمیم بگیرد آن را وارد کند.
لوگان ۲۰۲۵

مانند مدلهای داچیا ساندرو، استپوی و جاگر، خودروی لوگان نیز از طراحی جدیدی در بخش جلو بهرهمند شده است. این تغییر شامل یک امضای نوری جدید به شکل T وارونه است که با جزییات سفید پیکسلی روی جلوپنجره باریکتر و مشکیرنگ، جلوهای مدرنتر پیدا کرده است.
سپر جلو نیز بازطراحی شده است تا حس مدرنیته بیشتری به دماغه خودرو بدهد، اما قسمت عقب خودرو بدون تغییر باقی مانده است و از چراغهای جدیدی که در مدلهای ساندرو و ساندرو استپوی دیده میشود بیبهره است.

با این حال، لوگان اکنون دارای قالپاقها و رینگهای جدید است و از تریم اکسپرشن (Expression) به بالا، آنتن کوسهای بهصورت استاندارد ارائه میشود. در نهایت، پالت رنگ بدنه نیز با معرفی دو رنگ جدید زرد متالیک کهربایی (Amber Yellow) و رنگ شنی (Sandstone) که پیشتر در مدلهای ساندرو و جاگر عرضه شده بودند، کاملتر شده است.
کابین خودرو

درون کابین، داچیا گامهای کوچکی برای مدرنتر کردن فضای داخلی لوگان برداشته است. داشبورد اکنون به دریچههای هوای جدیدی با طراحی T وارونه مجهز شده است تا با امضای نوری چراغهای روز هماهنگ باشند.
غربیلک فرمان جدیدی نیز جایگزین مدل قبلی شده است و صندلیها، داشبورد و رودریها از پارچهها و پوششهای تازه بهره میبرند. علاوه بر این، لوگان اکنون بهصورت استاندارد دارای دو نقطه اتصال YouClip (قلاب آویزان کردن کیسه، خوشبوکننده و…) است. یکی روی داشبورد و دیگری پشت کنسول مرکزی که برای نخستینبار در این مدل ارائه میشود.


مانند دیگر مدلهای داچیا، خودروی لوگان نیز اکنون از سیستم چندرسانهای جدید برند بهرهمند شده است که در سه نسخه ارائه میشود: Media Control ،Media Display و Media Nav Live. بسته به سطح تریم، این خودرو میتواند به نمایشگر مرکزی لمسی ۱۰.۱ اینچی مجهز شود که از سیستم ناوبری آنلاین نیز پشتیبانی میکند.
کلاستر دیجیتال ۷ اینچی پشت فرمان نیز اکنون دارای رابط کاربری جدیدی است. در نهایت، باید به شارژر بیسیم تلفن همراه اشاره کرد که روی کنسول مرکزی تعبیه شده است و تنها برای مدلهای رده بالای Extreme و Journey در دسترس قرار دارد.
برای رعایت استاندارد ایمنی GSR2، که در برخی از بازارهای اروپایی (بهویژه در پرتغال) الزامی است، لوگان به سیستمهای کمکی راننده (ADAS) بیشتری مجهز شده است؛ از جمله پایش هوشیاری راننده و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص خودرو، عابر پیاده، دوچرخهسوار و موتورسوار.
مشخصات فنی
این خودرو اکنون با موتورهای قدرتمندتری نسبت به گذشته به میدان بازگشته است. نسخه پایه، که به موتور ۱ لیتری SCe با توان ۶۵ اسب بخار مجهز است، دوباره به فهرست مدلها اضافه شده است. موتور سه سیلندر توربوشارژ بنزینی ۱ لیتری TCe نیز قدرت خود را از ۹۰ به ۱۰۰ اسب بخار افزایش داده است و همچنان تنها با گیربکس دستی ششسرعته عرضه میشود.
موتور سهسیلندر ۱.۲ لیتری دوگانهسوز (بنزین و گاز) که اکنون با نام Eco-G شناخته میشود، قدرتی معادل ۱۲۰ اسب بخار دارد (در مقایسه با ۱۰۰ اسب بخار قبلی). این موتور اکنون میتواند با گیربکس دستی یا گیربکس اتوماتیک ششسرعته دوکلاچه (کد DW23)، که نخستینبار در رنو کاردیان معرفی شد، کوپل شود.
نوشته داچیا لوگان ۲۰۲۵؛ فیس لیفت سدان محبوب داچیا اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.
نظر بدهید