
صبح امروز، آرین پارس موتور فرصتی را فراهم آورد تا رسانهها بتوانند لاماری اکو را در پیست آزادی مورد تست و بررسی قرار دهند.
سگمنت سدانهای اسپرت و در عین حال خانوادگی را میتوان بی تردید یکی از جذابترین دستههای خودرویی قلمداد کرد. دستهای که بیشتر بازه سنی ۲۵ تا ۳۵ را شامل میشود و هم برای جوانان و هم خانوادههای کم جمعیت، گزینهای مناسب بهشمار میآید. لاماری اکو هم دقیقاً در همین سگمنت طبقهبندی میشود. سدانی جدید با طراحی اسپرت و گیرا و کابینی که شما را به راندن و لذت بردن از این امر تشویق میکند.
لاماری اکو چه امکاناتی دارد؟

فضای داخلی اکو به اندازه ظاهر آن جذاب و اسپرت است و استفاده از خطوط زردرنگ در همهجای کابین به همراه طرح کربن در قسمت دریچهها و اطراف کلاستر، بر جذابیت بصری فضای داخلی افزوده است.
فرمان دوشاخه خودرو که از دو طرف طرح کات دارد، حس و حال جالبی را به راننده انتقال میدهد و ارگونومی ادوات نیز خوب است. هر چند زاویه مانیتور گاهی سبب میشود که تابش نور خورشید مانع از دیده شدن درست آن شود.
از مهمترین امکانات ایمنی و رفاهی لاماری Echo می توان به مواردی همچون کلاستر دیجیتال، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کشش، دوربین دید اطراف، سیستم کنترل فاصله پارک عقب، رادار نقطه کور، سیستم پایش فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، اخطار باز شدن درها (DOW)، سیستم هوشمند ورود و استارت بدون کلید، هشدار خروج از پارک، چهار کیسه هوا، ایزوفیکس، فرمان برقی، تهویه اتومات یا سیستم یونیزاسیون، شارژر وایرلس، شش بلندگو، صندلیهای جلو برقی مجهز به گرمکن، درایو مود، اتولایت، زاپاس کوچک و… اشاره کرد.
بیشتر بخوانید: تجربه رانندگی با لاماری اکو + ویدیو و تصاویر
مشخصات فنی و راندن در پیست

لاماری اکو به یک قلب تپنده ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر از دور موتور ۲ تا ۴ هزار مجهز است. گیربکس این خودرو هم از نوع ۶ سرعته دوکلاچه تر است. تعلیق عقب تورشن بیم، باک ۵۰ لیتری، وزن خالص ۱۲۵۳ کیلوگرمی و ظرفیت بار ۴۵۴ لیتری، از دیگر ویژگی های لاماری اکو به حساب می آیند.
پشت فرمان قرار میگیریم. کمربند ایمنی را بسته و خودرو را در مود اسپرت میگذاریم. حساسیت پدال گاز بیشتر میشود و شروع به حرکت خوبی داریم، هر چند باید گفت شتاب ثانویه و حرکت در دور لاماری اکو نسبت به شروع حرکت وضعیت بهتری دارد.

پایداری خودرو و عملکرد سیستم کنترل پایداری آن خوب است، اما اوورهنگ خودرو هنگام پیچ زدن عملکرد آن را کمی ضعیف کرده است؛ یعنی ای کاش اوورهنگهای آن کوتاهتر و تعلیق عقب هم مولتی لینک بود تا پیچ زدنهای بسیار تر و تمیزتری را شاهد میبودیم.
در نهایت، با دید کلی نسبت به خودرو میتوان گفت که اکو در بازار موفق ظاهر میشود و دلیل آن هم پارامترهایی همچون طراحی ظاهری و داخلی اسپرت و جذاب، قوای محرکه پرتوان، کوپل بودن گیربکس و موتور و برند محبوب و خوشنام لاماری و آرین پارس موتور نزد مشتریان است.
از رقبای مستقیم اکو در بازار میتوان به ریسپکت پرایم، فونیکس Z6 GT و کی ام سی J7 اشاره کرد.
گالری تصاویر











نوشته جدیدترین محصول لاماری در پیست آزادی به چالش کشیده شد اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید