
به تازگی فرصتی دست داد تا یک دستگاه کی ام سی SR3 را مورد تست و بررسی میدانی قرار دهیم که در ادامه به شرح آن میپردازیم.
فهرست محتوا
جک S3 یکی از محصولات موفق کرمان موتور به شمار میرفت که با وجود طراحی نهچندان جذاب، به لطف کیفیت قابل قبول و استهلاک پایین، در طول سالهای تولید توانست جایگاه مناسبی در بازار به دست آورد. با این حال، ورود رقبای جدیدتر و مدرنتری مانند تیگارد X35 و امویام X33 کراس با طراحی بهروزتر و امکانات رفاهی بیشتر، عملاً پایان مسیر S3 را رقم زد. در همین راستا، کرمان موتور کراساوور جدید KMC SR3 را برای جایگزینی آماده کرد؛ خودرویی که برای نخستینبار در نمایشگاه خودرو کرمان ۱۴۰۳ به نمایش عموم درآمد و حالا به یکی از بازیگران قابل توجه در سگمنت کراساوورهای کامپکت مبدل شده است که اتفاقا در چند وقت اخیر، رشد قیمت قابل توجهی نیز داشته است.
ویدیو تست و بررسی
.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}
طراحی ظاهری


کی ام سی SR3 نسبت به جک S3 در بخش دماغه بیشترین تغییرات ظاهری را تجربه کرده است. در این نسخه دیگر خبری از آن چراغ های بزرگ نیست و پکیج دوقسمتی چراغ ها برای SR3 تعبیه شده است. جلوپنجره نیز کوچک تر شده است و یک نوار مشکی، دی لایت های باریک خودرو را به یکدیگر متصل می کند. در بخش کناری خودرو یک بخش مشکی رنگ حد فاصله پنجره کناری و شیشه عقب دیده می شود که سبب اسپرت تر جلوه دادن خودرو شده و بالاخره در قسمت انتهایی، طراحی درِ صندوق، چراغ ها و سپر به طور کامل عوض شده است. یک دیفیوزر بزرگ نیز در مرکز سپر عقب SR3 خودنمایی می کند. دستگیره کروم کاری شده بزرگ بالای پلاک هم از دیگر نکات قابل توجه در طراحی ظاهری این خودرو به شمار میآید.
به طور کلی باید گفت در خصوص SR3، با یک کامپکت کراس تورینگ مواجه هستیم که فضای کابین و فاصله محوری برای طراحان نسبت به زیبایی بصری، اهمیت بیشتری داشته است.
کابین، ارگونومی و امکانات

کابین SR3 جاییست که تغییرات آن نسبت به قبل بسیار ملموس است و متریال و کیفیت ادوات هم راضی کننده به نظر میرسند.
غربیلک فرمان سه شاخه با دوخت قرمز، مانیتور عریض در بالاترین نقطه داشبورد، کلاستر ترکیبی آنالوگ و دیجیتال، پنل تهویه مجزا و کلیدهای فیزیکی گرمکن صندلی از مواردی هستند که با اولین نگاه به داشبورد خودرو، به چشم میآیند. دسترسی به ادوات کابین کاملا مناسب بوده و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف کافی و خوب است.
از جمله امکانات ایمنی و رفاهی SR3 میتوان به مواردی همچون گرمکن صندلی های جلو، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، ایزوفیکس، سیستم استارت و ورود بدون کلید، اتولایت، دی لایت، آینه های تاشو برقی، کروز کنترل ، تریم چرمی کابین، تهویه اتومات، زیرآرنجی جلو و عقب، اتولایت، مانیتور ۱۰.۲۳ اینچی، ۶ بلندگو، درایو مود، اپل کارپلی و اندروید اتو و… اشاره کرد.
مشخصات فنی و تجربه سواری

کی ام سی SR3 به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. پیشرانه مذکور مانند قبل، حداکثر قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در دور موتور ۳۵۰۰ را ارائه می نماید. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک سی وی تی است. تعلیق عقب این خودرو هم از نوع نیمه مستقل میل پیچشی است. فرمان برقی، وزن خالص ۱۲۹۰ کیلوگرمی، رینگ های ۱۶ اینچی و فاصله محوری ۲۵۶۰ میلی متری از دیگر ویژگی های SR3 به شمار می آیند.
قبل از هرچیز باید توجه داشت که بسیاری از مشتریان و مخاطبان این خودرو را کسانی تشکیل میدهند که به دنبال یک کراساوور درون شهری اتوماتیک با مزایایی نظیر استهلاک پایین، آپشنهای به نسبت خوب و شرایط گارانتی چند ساله هستند. پس جامعه هدف این خودرو شاید جوانان و عاشقان سرعت و هیجان نباشد.
گشتاور خوب پیشرانه در کنار گیربکس CVT سبب میشود که در دورهای پایین رانندگی روان و بی دغدغهای را با SR3 تجربه نمایید. اما بی شک یکی از اصلی ترین صعفهای این خودرو عایق بندی صوتی کابین آن است. به نحوی که حتی در دورهای پایین نیز صدای پیشرانه در اتاق خودرو زیاد و آزار دهنده است.

سواری نرم و اقتصادی، کابین راحت، مصرف سوخت پایین، تعویض مصنوعی دندهها، مود اسپرت، عدم درگیری با مسائل مربوط به سیستم توربوشارژ خودروهای امروزی، پیچ زدن بسیار معمولی و عملکرد مطلوب سیستم کنترل پایداری را هم میتوان از دیگر پارامترهای مربوط به تجربه سواری با SR3 برشمرد.
به طور کلی بازهم تاکید داریم که SR3 برای کسانیست که صرفا قصد دارند با یک وسیله نقلیه از نقطه A و B رفته و دغدغه خرابی و عدم برخورداری از گارانتی و غیره را نیز نداشته باشند.
گالری تصاویر






















نوشته تست و بررسی کی ام سی SR3 + ویدیو و تصاویر اختصاصی اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید