پست شده در دسته‌بندی نشده

ام وی ام X77؛ جنگجوی ادایی / ویدیو معرفی + مشخصات فنی و تصاویر


ام وی ام X77
ام وی ام X77

ام وی ام X77 به عنوان جدیدترین کراس اوور مدیران خودرو به اسب بخار آمده است. در این قسمت به معرفی کامل این خودرو و بررسی میدانی آن آمده‌ایم.

در قسمت پنجم از فصل یازدهم اسب بخار به سراغ تست و بررسی ام وی ام X77 رفته ایم؛ یکی از جدیدترین کراس اوورهای پر آپشن و مونتاژی بازار. این خودرو که به نوعی تا اینجای کار صرفا برای بازار ایران توسط چری طراحی شده است، با توجه به انبوهی از امکانات خانواده پسند در کنار فضای کابین بزرگ و سواری مناسب، با آغاز عرضه رسمی می تواند کار را برای رقبا بسیار سخت نماید. تست شتاب و ترمز، پایداری خودرو در پیچ ها، بررسی طراحی بدنه و کابین، میزان نرمی و راحتی سواری، معرفی و تست سیستم های کمک رانندگی و … از مواردی بودند که در پنجمین قسمت از فصل یازدهم مستند خودرویی اسب بخار به آن ها اشاره شده است.

ویدیو تست و بررسی ام وی ام X77

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

طراحی ظاهری ام وی ام X77

نمای جلوی ام وی ام ایکس ۷۷ به تیگو ۷ جدید نزدیک شده، با این تفاوت که جلوپنجره قدری بزرگ تر از تیگو ۷ است و به‌جای گرافیک کهکشانی، از خطوط عمودی و اصطلاحا آبشاری بهره مند است. چراغ ها از دو طرف به جلوپنجره خودرو متصل هستند و دی لایت های خودرو نیز دقیقا به صورت آبشاری و متصل به لبه جلوپنجره کار شده اند. سپر هم به نسبت تیگو ۷ جدید طراحی ساده تری دارد اما با سایر عناصر نمای جلو در هماهنگی کامل است. نمای کناری خودرو از گلگیر جلو به بعد کاملاً با تیگو ۷ نسل قبلی یا همان تیگو ۷ ie یکسان است و بالاخره در نمای عقب نیز شاهد چراغ های به هم پیوسته با کروم کاری مات سرتاسری در لبه بالای چراغ ها هستیم. سپر هم طراحی مناسب و تاحدودی اسپرت دارد. به طور کلی نمای ظاهری ایکس ۷۷ را باید هماهنگ و خوب ارزیابی کرد. این کراس اوور با توجه به جزئیات ظاهری و جثه به نسبت بزرگی که دارد، در صورت قیمت گذاری درست می تواند سهم خوبی از بازار را نصیب ام وی ام نماید.

کابین و امکانات ایکس ۷۷

کابین ام وی ام X77
کابین ام وی ام X77

در نمای داخلی نیز سبک طراحی به تیگو ۷ و ۸ نزدیک شده است و مانیتور و کلاستر فرم یکپارچه دارند. کیفیت متریال نسبت به سایر محصولات ام وی ام رشد قابل توجهی داشته و سطح طراحی کابین نیز یک سر و گردن بالاتر از سایر محصولات این برند می ایستد. ام وی X77 برای نخستین بار در بین محصولات ام وی ام به امکاناتی نظیر سیستم های کمک رانندگی موسوم به ADAS مجهز شده است.

اما اگر بخواهیم به لیست کامل امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو اشاره کنیم می توانیم از مواردی همچون شش کیسه هوا، سقف شیشه‌ای با قسمت بازشو، مانیتور و کلاستر یکپارچه، دستیار صوتی، سیستم خودران سطح دو پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی، تثبیت حرکت بین خطوط، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس شیفت بای وایر، پد شارژر وایرلس فست، غربیلک فرمان جدید، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو، دریچه تهویه ردیف دوم، تهویه دوگانه و اتومات، سیستم استارت و ورود بدون کلید، درب صندوق بار برقی و‌… نام ببریم.

مشخصات فنی MVM X77

ام وی ام X77
ام وی ام X77

در ام وی ام X77 جدید پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ ۴ سیلندر خطی را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد، اما این بار قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه تر (به‌جای سی وی تی قبلی) به چرخ های جلو منتقل می شود و خوشبختانه خبری از گیربکس سی وی تی در این مدل نخواهد بود. این خودرو محور جلو بوده و سیستم تعلیق عقب آن هم از نوع مولتی لینک است که سواری بسیار خوب و پایداری را برایش پدید خواهد آورد.

موتور ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ
تعداد سیلندر ۴ سیلندر
تعداد سوپاپ ۱۶ سوپاپ
حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار
بیشینه گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه تر
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد 4533 میلیمتر طول
1848میلیمتر عرض
۱۶۹۰ میلی‌متر ارتفاع
فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی‌متر
وزن ۱۵۸۳ کیلوگرم
سایز لاستیک ۲۱۵/60R18
سیستم فرمان برقی

تجربه رانندگی

پشت فرمان خودرو قرار میگیریم. ارگونومی کابین مناسب است و ادوات به خوبی در دسترس راننده قرار دارند. به عنوان یک نکته منفی می توان به آفتاب گیر بودن پنل تهویه اشاره کرد که گاهی سبب می شود تشخیص و مکان یابی رابط های کاربری روی آن سخت باشد. جالب آنکه این مورد دقیقا در ام وی ام X5 نیز به چشم می آمد.

با شروع حرکت، تاخیری که آزار دهنده باشد، احساس نمی شود. پا را روی پدال گاز فشار می دهیم. اضافه وزن این خودرو نسبت به ام وی ام X5 سبب می شود که چابکی X5 را در X77 تجربه نکنیم اما بازهم به واقع باید گفت که اوضاع خوب است و حس تنبلی آزار دهنده ای را در این کراس اوور نداریم. از طرفی استفاده از گیربکس دوکلاچه سبب شده قدری از این اضافه وزن در هماهنگی موتور و کیربکس و تعویض های دقیق، جبران شود.

سیستم ترمز عملکرد مطلوبی دارد و فرمان پذیری خودرو نیز مناسب است. سیستم تعلیق عقب مولتی لینک نیز به پایداری، راحتی و نرمی سواری در این کراس اوور کمک شایانی کرده است. به طوری کلی ام وی ام X77 را می توان خودرویی بسیار ایده آل برای استفاده شهری و روزمره و سفر های خانوادگی ۴ یا حتی ۵ نفره دانست. خودرویی با توان حرکتی و امکانات خوب و فضای کابینی بسیار مطلوب که به راحتی می تواند رقبای قدر و گران قیمت تری همچون لاماری ایما را به چالش بکشد و از طرفی کار را حتی برای هموطن و هم خون خود یعنی فونیکس F7 (تیگو ۷ سابق) نیز سخت نماید.

مزایا و معایب

نکات مثبت فضای خوب کابین، امکانات بسیار زیاد از جمله سیستم های کمک رانندگی موسوم به ADAS، طراحی زیبای ظاهری و کابین
نکات منفی ضعف متریال کابین در برخی قسمت ها، آفتابگیر بودن شدید پنل تهویه، کمبود قطعات یدکی پس از عرضه (احتمالی)

ویدیو رونمایی ام وی ام X77

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

گالری تصاویر تست و بررسی

گالری تصاویر رونمایی

نوشته ام وی ام X77؛ جنگجوی ادایی / ویدیو معرفی + مشخصات فنی و تصاویر اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی