پست شده در دسته‌بندی نشده

آنی سرویس چگونه رتبه اول رضایتمندی مشتریان شد؟


آنی سرویس
آنی سرویس

انتشار پستی در اینستاگرام آنی سرویس، به‌عنوان بازوی ارائه خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران‌روور، و آغاز تبلیغات وسیع در اواسط ماه جاری و پس از آن حذف این پست از صفحه رسمی این شرکت، ابهام‌های زیادی را ایجاد کرد که در میان خیل شرکت‌های قدیمی و ریشه‌دار، آنی سرویس چگونه رتبه اول رضایتمندی مشتریان را کسب کرده است؟

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، در میان اخبار خرد و کلانی که این روزها در صنعت خودروسازی به گوش می‌رسد و هر کدام به نوبه خود با اهمیت محسوب می‌شوند، خبر اول شدن آنی سرویس در کسب رتبه نخست رضایتمندی مشتریان با ابهام و تعجب همراه شده است. به‌خصوص این‌که این شرکت نوپا بالاتر از شرکت‌هایی قرار گرفته است که از نظر وزن و اندازه فاصله زیادی با آن دارند. در همین حال، با مراجعه به صفحات رسمی این شرکت و حتا سایر صفحات مرتبط با شرکت مادر، یا بخش کامنت پست‌ها مسدود شده است یا فقط تعریف و تمجیدها منتشر شده‌اند.

این در حالی است که شرکت‌هایی که قرار است آنی سرویس به آن‌ها خدمات پس از فروش ارائه کند، هنوز نتوانسته‌اند بعد از سه سال به‌درستی محصولات مردم را تحویل دهند.

با این حال، این شرکت در تبلیغاتی که برای انتشار عمومی این عنوان آغاز کرده، آورده است:
«در تازه‌ترین گزارش رسمی ارزیابی رضایتمندی مشتریان که توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) منتشر شده است، رتبه نخست رضایت مشتریان در بخش خودروهای سواری سبک در بازه زمانی بهار ۱۴۰۴ را از آن خود کرده است.

در این گزارش، شاخص‌هایی همچون سرعت ارائه خدمات، کیفیت تعمیرات، برخورد کارکنان، شفافیت هزینه‌ها و دسترسی آسان به شبکه خدمات مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که آنی سرویس در مجموع، بالاترین امتیاز را در میان تمامی شرکت‌های خودرویی کشور کسب کرده است.»

مدیرعامل شرکت آنی سرویس در گزارشی که در تاریخ ۲۳ مهر در خبرگزاری مهر منتشر شده است (با عنوان «آنی سرویس، برترین شرکت خدمات پس از فروش خودروهای سواری در ایران») در واکنش به این دستاورد بزرگ گفت:
«کسب این عنوان تنها یک موفقیت سازمانی نیست، بلکه نشانه اعتماد و رضایت هزاران مشتری وفادار ماست. مأموریت آنی سرویس همواره این بوده که خدمات پس از فروش را به تجربه‌ای مطمئن، سریع و لذت‌بخش برای مشتریان تبدیل کند.»

همچنین در این تبلیغات آمده است:
«شرکت آنی سرویس در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌ی خدمات و عاملیت‌های خود در سراسر کشور، راه‌اندازی مرکز خدمات خودروهای برقی و هیبریدی و توسعه زیرساخت‌های فناورانه در همکاری با شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی، نقش مؤثری در نوسازی و هوشمندسازی صنعت خدمات خودرویی ایران ایفا کرده است.»

آن‌گونه که آنی سرویس در صفحه رسمی خود آورده است، این شرکت به برندهایی همچون تویوتا، نیسان، اشکودا، مرسدس‌بنز، سوزوکی و جی‌ای‌سی آیون خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد.

البته در این‌که این شرکت در رقابت با کدام شرکت‌ها موفق به کسب این رتبه شده است، به دلیل عدم انتشار گزارش‌های کیفی نمی‌توان به‌درستی تحقیق انجام داد. اما با توجه به پستی که این شرکت کمی بعد از صفحه رسمی خود پاک کرد، آن‌ها بالاتر از شرکت‌هایی قرار گرفته‌اند که از نظر تعداد نمایندگی اصلاً در یک سطح با هم قابل‌مقایسه نیستند. آنی سرویس در این پست خود را بالاتر از شرکت‌هایی چون شتابران خودرو پرشیا، ایرتویا، کرمان موتور، ماموت، کوشا خودرو و شرکت‌هایی مانند این‌ها قرار داده است.

اگر مخاطبی با این گزارش‌ها آشنا نباشد، قطعاً با توجه به جایگاه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد، این موضوع را باور خواهد کرد. این در حالی است که ISQI برای پایش و گزارش، شرکت‌ها را براساس تعداد نمایندگی‌ها بررسی می‌کند؛ به‌نحوی‌که شرکت‌هایی که کم‌تر از ۱۰ نمایندگی دارند در یک گروه و شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ نمایندگی دارند در گروهی دیگر بررسی و دسته‌بندی می‌شوند.

البته همان‌طور که اشاره شد، درباره صحت یا عدم صحت کسب این رتبه نمی‌توان به‌طور قطع نظری داد. بنابراین شاید آنی سرویس در کسب رتبه نخست دروغ نگفته باشد، اما تمام حقیقت را نیز بیان نکرده و نوعی شیطنت کرده است. اگر شیطنت و سوءاستفاده از حبس گزارش‌های کیفی وجود نداشت، این شرکت پستی را که پیش‌تر منتشر کرده بود، حذف نمی‌کرد.

در واقع، آنی سرویس تمام شرکت‌ها را لیست کرده و خود را در رأس جدول قرار داده است. اما شرکتی که حداقل در کامنت‌های منتشرشده در صفحه رسمی‌اش نتوانسته رضایت مشتریان را جلب کند، چطور موفق به کسب رتبه نخست می‌شود؟ پرسشی است که باید از سوی متولیان مرتبط پاسخ داده شود؛ در غیر این صورت، مسئولیت فریب مردم با آنان است.

آنی سرویس رتبه اول رضایتمندی خدمات پس از فروش
آنی سرویس رتبه اول رضایتمندی خدمات پس از فروش

نوشته آنی سرویس چگونه رتبه اول رضایتمندی مشتریان شد؟ اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی