پست شده در دسته‌بندی نشده

آئودی GT50 با طراحی رترو؛ دست‌پخت دانشجویان کالج آئودی


آئودی GT50
آئودی GT50

به تازگی دانشجویان آکادمی آئودی، کانسپتی جذاب را بر پایه یکی از مدل‌های ۵ سیلندر آئودی توسعه داده‌اند.

فهرست مطالب

سال آینده پنجاهمین سالگرد معرفی نخستین موتور پنج‌سیلندر در محصولات آئودی است؛ موتوری که بعدها به یکی از امضاهای فنی این برند تبدیل شد. به همین مناسبت، گروهی از دانشجویان آموزش فنی‌وحرفه‌ای آئودی، خودروی کانسپت مسابقه‌ای GT50 را بر پایه مدل تولیدی RS3 ساختند. در حال حاضر، RS3 تنها خودروی صفرکیلومتر آئودی در بازار است که از موتور پنج‌سیلندر بهره می‌برد.

آئودی GT50

آئودی GT50
آئودی GT50

شاسی آئودی GT50 از نوع spaceframe و ساخته‌شده از لوله‌های فولادی گرد است. بدنه سبک‌وزن کامپوزیتی آن از نظر طراحی به آئودی ۸۰ کلاسیک شباهت دارد. سپر جلو به یک اسپلیتر یکپارچه و بسیار بزرگ مجهز شده؛ عنصری شاخص که یادآور خودروهای پروتوتایپ مسابقات IMSA GTO و Trans-Am است.

آئودی GT50
آئودی GT50

در بخش عقب نیز یک بال عریض با زاویه باز قرار دارد. چراغ‌های جلو و عقب GT50 با الگوی ضربدری طراحی شده‌اند که اشاره‌ای است به رسم رایج در مسابقات استقامتی؛ جایی که برای جلوگیری از پخش شدن خرده‌شیشه‌ها در صورت تصادف، چراغ‌ها در طول روز با نوار چسب پوشانده می‌شوند.

مشخصات فنی

موتور فولکس‌واگن EA855 توربوشارژ با حجم ۲.۵ لیتر و ۵ سبلندر که زیر کاپوت آئودی GT50 قرار دارد، همان موتوری است که در RS3 نیز استفاده می‌شود و توانی برابر با ۴۰۱ اسب‌بخار تولید می‌کند.

این پیشرانه با آرایش پنج‌سیلندر خطی و توربوشارژر، ترکیبی از مهندسی مدرن و میراث کلاسیک آئودی است. این پیشرانه ۲.۵ لیتری، شتاب‌گیری چشم‌گیر، دوام بالا و صدایی منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد و نقش کلیدی در شخصیت اسپرت GT50 دارد.

نوشته آئودی GT50 با طراحی رترو؛ دست‌پخت دانشجویان کالج آئودی اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی