
روز گذشته فرصتی فراهم آمد تا کراساوور جدید آرینا درایو را در پیست آزادی مورد تست و بررسی قرار دهیم.
آرینا درایو به عنوان بازوی وارداتی آرین پارس موتور به تازگی به سراغ محصولی جدید و البته جذاب با نام یونیتی رفته است. کراسکوپهای از برند چانگان که تحت لوگوی یونی پا به ایران گذاشته است. شایان ذکر است که این خودرو پیشتر نیز توسط سایپا معرفی شده بود که البته هیچگاه فرصت عرضه نیافت و حالا آرینا درایو عرضه آن را به بازار برعهده گرفته است.
یونیتی


یونیتی در بخش ظاهری از طراحی جذاب و هماهنگی بهره میگیرد که البته باید گفت علیرغم جذابیت بصری، بنچ مارکهای بهکاررفته در آن، ترندهای مربوط به دو تا سه سال پیش هستند که به طور مثال تمام و کمال در خودرویی نظیر فونیکس FX نیز بهکار گرفته شدهاند، با این تفاوت که در یونیتی، همه چیز ظریفتر و هوشمندانهتر مورد استفاده قرار گرفته است.
پکیج چراغهای دوقسمتی جلو، چراغ های کشیده عقب، جلوپنجره فریملس، دستگیرههای مخفیشونده جلو، رینگهای ۲۰ اینچی و فرم کوپهای ستون C را میتوان از ویژگیهای بارز در طراحی ظاهری این کراساوور جدید بازار ایران برشمرد.
چانگان یونیتی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۱۵، ۱۸۷۰ و ۱۵۶۵ میلیمتر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۱۰ میلیمتر اعلام شده است.
امکانات ایمنی و رفاهی

از امکانات ایمنی و رفاهی یونیتی میتوان به دوربین ۳۶۰ درجه، اپل کارپلی و اندروید اتو، سقف شیشهای، شارژر وایرلس، دستیار حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، دستیار ترافیک، رادار نقطه کور، هشدار برخورد عقب، ترمز اضطراری خودکار، ایربگهای جلو، کناری و پردهای، کروز کنترل تطبیقی، صندوق بار برقی، استارت و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، درایو مود، تریم چرمی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، گرمکن فرمان، زیرآرنجی عقب، دریچه تهویه ردیف عقب، اتوپارک، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش اشاره کرد.
مشخصات فنی

به عنوان قلب تپنده UNI-T، موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با فناوری Blue Core و کد NE15TGDI انتخاب شده است که توان تولید ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. گیربکس این خودرو از نوع ۷ سرعته دوکلاچه (7DCT) است و سه حالت اکو، نرمال و اسپرت نیز برای آن تعریف شده است.
تعلیق جلوی مکفرسون، تعلیق عقب مولتیلینک، سیستم فرمان برقی حساس به سرعت، استاندارد آلایندگی یورو شش، ظرفیت باک ۵۵ لیتری و وزن خالص ۱۴۶۵ کیلوگرمی را نیز میتوان از دیگر مشخصات فنی این کراساوور برشمرد.
عملکرد خودرو در پیست آزادی

پشت فرمان خودرو قرار میگیریم. شتابگیری بهنسبت خوب است و میتوان با این کراساوور به عددی در محدوده ۱۱ ثانیه دست یافت. تعویض دندهها با سرعت خوبی انجام میشود و عملکرد موتور و گیربکس هماهنگ به نظر میرسد اما نبود حالت تعویض دستی کاملاً آزاردهنده به نظر میرسد. در این مورد باید گفت که ای کاش برای این خودرو، پدل شیفترهای پشت فرمان لحاظ شده بود.
از دیگر ویژگیهای مثبت میتوان به عملکرد دقیق سیستم کنترل پایداری در پیچها اشاره کرد که اطمینان خاطر خوبی را به راننده القا میکند. حس نشدن ارتعاش در کابین خودرو نیز یکی دیگر از نکاتی است که باعث خشنودی سرنشینان در این خودرو خواهد بود.
به طور کلی باید گفت یونیتی در صورت عرضه صحیح و قیمت گذاری مناسب، میتواند به یکی از گزینههای قابل توجه در بازار کراساوورهای هم سگمنت خود مبدل شود.






نوشته کراساوور جدید آرینا درایو در پیست آزادی به چالش کشیده شد اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.


















نظر بدهید