پست شده در دسته‌بندی نشده

صفرکیلومتر یا کارکرده؟/ بایک U5 پلاس در برابر سراتو سایپایی


مقایسه بایک U5 پلاس و سراتو سایپا
مقایسه بایک U5 پلاس و سراتو سایپا

در این محتوا به سراغ مقایسه بایک U5 پلاس صفرکیلومتر با سراتو سایپایی کارکرده آمده‌ایم؛ صفر کیلومتر یا کارکرده؟

این روزها اگر در بازار با بودجه حدود ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد تومان به دنبال خرید یک سدان تنفس طبیعی بی‌دردسر خانوادگی باشید، بی تردید دو گزینه بایک U5 و سراتو سایپایی به عنوان دو خودروی صفر یا کارکرده، نظرتان را به خود جلب می‌کند؛ هر کدام چه مشخصات و چه مزیت‌هایی دارد؟ صفرکیلومتر با گارانتی یا کارکرده خوش‌نام؟ انتخاب شما کدام است؟

کیا سراتو و بایک U5

کیا سراتو را می‌توان یکی از بهترین سدان‌های مونتاژی در ایران در طول تاریخ خودروسازی‌مان برشمرد. خودرویی قدرتمند و بی آزار با امکانات مناسب و برندینگ کیا موتورز کره جنوبی. اما حالا چند سالی‌ست که سراتو سایپایی دیگر به صورت صفرکیلومتر در بازار موجود نیست و صرفاً نمونه‌های کارکرده آن بین مشتریان خرید و فروش می‌شود.

در طرف مقابل، بایک U5 پلاس را داریم. سدانی تازه وارد از برند معتبر بایک (برندی معتبر در بین خودروسازان چینی) که توسط دیار خودرو پای‌اش به کشورمان باز شده است. اتفاقاً با توجه به مشخصات U5، لقب بی‌آزار بودن سراتو را می‌توان به این تازه واردی چینی نیز داد.

مشخصات فنی دو خودرو

کیا سراتو سایپا ۲ لیتری به یک پیشرانه بنزینی با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی سی چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر است و یک گیربکس ۶ سرعته AT، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را بر عهده دارد.

سدان U5 پلاس دیار خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه می تواند حداکثر قدرت ۱۱۱ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده این سدان جدید بازار از نوع اتوماتیک CVT است که توان را به چرخ های جلوی این خودرو می‌رساند. شتاب صفر تا صد U5 هم ۱۱.۵ ثانیه اعلام شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

با بودجه مذکور عمدتاً می‌توان سراتو سایپایی ساده را خریداری کرد، اما اگر رنگ‌دار بودن و کارکرد بالا خیلی برای‌تان مهم نباشد می‌توانید به سراغ نمونه آپشنال هم بروید. پس مروری می‌کنیم بر فهرست امکانات سراتو آپشنال.

از امکانات سراتو سایپا ۲ لیتری آپشنال می توان به مواردی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا به همراه ره‌یاب ماهواره‌ای، سنسورها و دوربین دنده عقب، پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، روکش‌های چرمی، چراغ‌های اتوماتیک و… اشاره کرد.

بایک U5 پلاس دیار خودرو هم به امکاناتی مانند سانروف، چهار کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، کلاستر دیجیتال، سنسور نور، تریم داخلی چرمی، تهویه اتوماتیک، سیستم استارت و ورود بدون کلید، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز خواهد بود.

سخن پایانی

در پایان می‌توان گفت که اگر به دنبال قدرت و گشتاور بیش‌تر و گیربکس هماهنگ‌تر هستید، قطعاً سراتو سایپایی می‌تواند انتخاب شما باشد. البته باید توجه کنید که نمونه سالم سراتو می‌تواند طعم موارد فوق را به شما بچشاند، اما اگر سالم نباشد قطعاً شما را آزار خواهد داد.

در طرف مقابل، بایک را می‌توان خودرویی بی‌حاشیه و دارای گارانتی دانست که ای کاش قدری مشخصات قوی‌تری روی کاغذ حداقل داشت. هر چند همین مشخصات سبب شده است تا مصرف سوخت پایین و کم‌ترین میزان درگیری با بی‌کیفیتی بنزین‌های ایران را داشته باشد.

شایان توجه است که با این بودجه، گزینه‌های دیگری همچون آریزو ۵ و ریسپکت نیز از دیگر خودروهایی هستند که می‌توانید به سراغ‌شان بروید.

نوشته صفرکیلومتر یا کارکرده؟/ بایک U5 پلاس در برابر سراتو سایپایی اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.



Source link

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی